banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Dins la setmana de la ciència, el dia 15 de novembre celebrem el dia de la ciència amb diferents activitats a l'ESO i batxillerat preparades pel departament de ciències amb la col·laboració d'alumnes de primer de Batxillerat.

banner munog

EGMUN 2018

Del 13 al 19 /11 alguns dels nostres alumnes de 2n BATX són a Dinamarca per participar a l'EGMUN (Espergaerde Gymnasium Model United Nations)

banner josep calasanç02

SANT JOSEP DE CALASSANÇ

El proper 27 de novembre celebrem el dia de Sant Josep de Calassanç, fundador de l'escola. Estigueu ben atents perquè en breu us informarem de les activitats que tenim programades per aquest dia.

Batxillerat - Arts Escèniques

< Tornar a Comunes

Literatura Catalana

Matèria de la modalitat
d'ARTS ESCÈNIQUES i D´HUMANITATS i CIÈNCIES SOCIALS

Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n: Total Credits: 4

Descripció:

La Literatura catalana té com a finalitat ampliar la formació literària i humanística de l’alumnat, adquirida durant les etapes educatives anteriors i en la matèries comunes de llengua i literatura del batxillerat. L’objecte d’estudi de la matèria és el discurs literari i pren com a base la lectura d’obres o de fragments representatius. Per mitjà de la literatura es pretén que l’alumnat aprofundeixi i ampliï la seva visió del món.

El contacte a través de la lectura i l’estudi de les obres més rellevants de la tradició literària és un motiu d’enriquiment que cal propiciar tot establint no només vincles entre lesobres, el context i les idees sinó també aprofundint les estructures literaries - per exemple, els ritmes en la poesia o els paràmatres narratius en els relats -, de manera que l’alumne aprengui críticament com arribar a l’interpretació de textos formulant-ne una temàtica més enllà de la simple història narrativa. El coneixement de la pròpia tradició literària és necessari per entendre el capteniment, les actituds i el marc cultural que configuren la societat actual i és clau en l’evolució de les persones i en l’ampliació i consolidació del domini dels recursos de la competència comunicativa. Aquesta tradició, a més, es projecta en una gran varietat de contextos i de manifestacions artístiques.

La comparació amb textos d’altres èpoques, cultures i països, i la percepció que hi ha influències mútues que van més enllà de fronteres i límits cronològics i ideològics, permet constatar alhora la diversitat i les semblances de les cultures i els pobles, amb unes inquietuds i necessitats semblants, amb unes visions tòpiques recurrents i amb unes capacitats fabuladores similars.

Temari:

• Introducció i metodologia.
  • Propedèutica:
    • Textos narratius: - Joaquim Ruyra: Jacobé.
    • Angel Guimerà: Maria Rosa.
    • Caterina Albert (Víctor Català): Solitud [fragments]
  • Textos poètics:
    • Joan Maragall: Visions & Cants.
    • Vicent Andrés Estellés: Antologia poètica.
    • Màrius Torres: Antologia poètica.
    • Maria Mercè Marçal: Bruixa de dol.
  • Textos dramàtics:
    • Joan Oliver: Allò que tal vegada s’esdevingué.
  • Les novel•les:
  • Montserrat Roig: Ramona, adéu.
  • Maria Àngels Anglada: Quadern d’Aram.

< tornar a Comunes