Acte presentació SUMMEM 30/1/19 La Pedrera

PRESENTACIÓ PROJECTE SUMMEM

El proper dimecres 30 de gener, tindrà lloc l'acte de presentació del Projecte Educatiu SUMMEM, a l'auditori de La Pedrera, a les 18h.

Podeu fer la vostra inscripció aquí abans del 18 de gener.

taller mares i pares ampa

TALLER DE MARES I PARES

CONVIURE AMB ADOLESCENTS. L'educació emocional, les habilitats socials i la resolució de conflictes a casa. A càrrec de la Dra. Juani Mesa.

21, 24, 29 y 31 de gener de 18.30h a 20.30h.

Taller gratuït. La durada del taller són els 4 dies. Cal inscriure's abans del 15 de gener.

conferencia Neurologia

CONFERÈNCIA

Conferència "Neurologia en el món emocional i social. Relació amb l'aprenentatge i la vida." a càrrec de la Sra. Marta Ligioiz Vázquez.

Dimarts 22 de gener a les 18.30h.

>> Incripcions aquí (abans del 15/1/19) <<

26/1/19 Jornada de Portes Obertes ESO BATXILLERAT

PORTES OBERTES 2019

Jornada de portes obertes ESO i BATXILLERAT, el proper dia 26 de gener. Apunteu-vos la data!

PODEU FER LA INSCRIPCIÓ AQUÍ

Batxillerat - Arts Escèniques

< Tornar a Comunes

Literatura Catalana

Matèria de la modalitat
d'ARTS ESCÈNIQUES i D´HUMANITATS i CIÈNCIES SOCIALS

Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n: Total Credits: 4

Descripció:

La Literatura catalana té com a finalitat ampliar la formació literària i humanística de l’alumnat, adquirida durant les etapes educatives anteriors i en la matèries comunes de llengua i literatura del batxillerat. L’objecte d’estudi de la matèria és el discurs literari i pren com a base la lectura d’obres o de fragments representatius. Per mitjà de la literatura es pretén que l’alumnat aprofundeixi i ampliï la seva visió del món.

El contacte a través de la lectura i l’estudi de les obres més rellevants de la tradició literària és un motiu d’enriquiment que cal propiciar tot establint no només vincles entre lesobres, el context i les idees sinó també aprofundint les estructures literaries - per exemple, els ritmes en la poesia o els paràmatres narratius en els relats -, de manera que l’alumne aprengui críticament com arribar a l’interpretació de textos formulant-ne una temàtica més enllà de la simple història narrativa. El coneixement de la pròpia tradició literària és necessari per entendre el capteniment, les actituds i el marc cultural que configuren la societat actual i és clau en l’evolució de les persones i en l’ampliació i consolidació del domini dels recursos de la competència comunicativa. Aquesta tradició, a més, es projecta en una gran varietat de contextos i de manifestacions artístiques.

La comparació amb textos d’altres èpoques, cultures i països, i la percepció que hi ha influències mútues que van més enllà de fronteres i límits cronològics i ideològics, permet constatar alhora la diversitat i les semblances de les cultures i els pobles, amb unes inquietuds i necessitats semblants, amb unes visions tòpiques recurrents i amb unes capacitats fabuladores similars.

Temari:

• Introducció i metodologia.
  • Propedèutica:
    • Textos narratius: - Joaquim Ruyra: Jacobé.
    • Angel Guimerà: Maria Rosa.
    • Caterina Albert (Víctor Català): Solitud [fragments]
  • Textos poètics:
    • Joan Maragall: Visions & Cants.
    • Vicent Andrés Estellés: Antologia poètica.
    • Màrius Torres: Antologia poètica.
    • Maria Mercè Marçal: Bruixa de dol.
  • Textos dramàtics:
    • Joan Oliver: Allò que tal vegada s’esdevingué.
  • Les novel•les:
  • Montserrat Roig: Ramona, adéu.
  • Maria Àngels Anglada: Quadern d’Aram.

< tornar a Comunes