banner jpo maig 18

PORTES OBERTES 2018

Jornada de portes obertes el proper dia 12 de maig.

Podeu inscriure-us a aquestes jornades des d'aquí mateix.

banner ciencia

PROJECTES CIENTÍFICS A L'EPNS

Tenim en marxa dos projectes científics a l'escola: Un a l'FP, el projecte NeurAula, i l'altre al Batxilerat científic, el projecte SWI/UAB.

>> Blog Projecte NeurAula

>> + info Projecte SWI

banner Web

MOSTRA ART JOVE EIXAMPLE '18

Del 4 al 30 de maig al CC Urgell: Exposició "Identitats" amb treballs dels alumnes de Batxillerat artístic i Exposició concurs Cartells de la Mostra Jove, que va guanyar la nostra alumna Laia Balaguer.

>> + info <<

pujada motserrat 2017

PUJADA A MONTSERRAT

XXXIII Edició el proper divendres 4 de maig. Enguany, col·laborarem amb la Fundació Educació Solidària amb el programa de beques escolars pel Senegal.

Inscripcions fins el 2 de maig.
>> + info <<

Batxillerat - Arts Escèniques

< Tornar a Comunes

Literatura Catalana

Matèria de la modalitat
d'ARTS ESCÈNIQUES i D´HUMANITATS i CIÈNCIES SOCIALS

Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n: Total Credits: 4

Descripció:

La Literatura catalana té com a finalitat ampliar la formació literària i humanística de l’alumnat, adquirida durant les etapes educatives anteriors i en la matèries comunes de llengua i literatura del batxillerat. L’objecte d’estudi de la matèria és el discurs literari i pren com a base la lectura d’obres o de fragments representatius. Per mitjà de la literatura es pretén que l’alumnat aprofundeixi i ampliï la seva visió del món.

El contacte a través de la lectura i l’estudi de les obres més rellevants de la tradició literària és un motiu d’enriquiment que cal propiciar tot establint no només vincles entre lesobres, el context i les idees sinó també aprofundint les estructures literaries - per exemple, els ritmes en la poesia o els paràmatres narratius en els relats -, de manera que l’alumne aprengui críticament com arribar a l’interpretació de textos formulant-ne una temàtica més enllà de la simple història narrativa. El coneixement de la pròpia tradició literària és necessari per entendre el capteniment, les actituds i el marc cultural que configuren la societat actual i és clau en l’evolució de les persones i en l’ampliació i consolidació del domini dels recursos de la competència comunicativa. Aquesta tradició, a més, es projecta en una gran varietat de contextos i de manifestacions artístiques.

La comparació amb textos d’altres èpoques, cultures i països, i la percepció que hi ha influències mútues que van més enllà de fronteres i límits cronològics i ideològics, permet constatar alhora la diversitat i les semblances de les cultures i els pobles, amb unes inquietuds i necessitats semblants, amb unes visions tòpiques recurrents i amb unes capacitats fabuladores similars.

Temari:

• Introducció i metodologia.
  • Propedèutica:
    • Textos narratius: - Joaquim Ruyra: Jacobé.
    • Angel Guimerà: Maria Rosa.
    • Caterina Albert (Víctor Català): Solitud [fragments]
  • Textos poètics:
    • Joan Maragall: Visions & Cants.
    • Vicent Andrés Estellés: Antologia poètica.
    • Màrius Torres: Antologia poètica.
    • Maria Mercè Marçal: Bruixa de dol.
  • Textos dramàtics:
    • Joan Oliver: Allò que tal vegada s’esdevingué.
  • Les novel•les:
  • Montserrat Roig: Ramona, adéu.
  • Maria Àngels Anglada: Quadern d’Aram.

< tornar a Comunes