banner marato lectura

MARATÓ DE LECTURA

Us imagineu que gràcies a la lectura     d´un llibre una persona aprèn a llegir?

Us imagineu tenir un repte de lectura?

+ informació aquí.

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Celebrem el dia de la ciència amb tallers a l'ESO i conferències al Batxillerat. + informació aquí.

banner evsw 2017

II SETMANA EUROPEA DE LA FP

Com l'any passat, ens hem sumat a aquesta iniciativa amb tot un seguit d'activitats per als grups de formació profesional. + informació aquí.

banner munog

EGMUN 2017

Oferim als alumnes convertir-se en diplomàtics de les Nacions Unides i participar en una simulació que es fa a Espergaerde, Dinamarca.

Batxillerat - Arts Escèniques

< Tornar a Comunes

Literatura Catalana

Matèria de la modalitat
d'ARTS ESCÈNIQUES i D´HUMANITATS i CIÈNCIES SOCIALS

Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n: Total Credits: 4

Descripció:

La Literatura catalana té com a finalitat ampliar la formació literària i humanística de l’alumnat, adquirida durant les etapes educatives anteriors i en la matèries comunes de llengua i literatura del batxillerat. L’objecte d’estudi de la matèria és el discurs literari i pren com a base la lectura d’obres o de fragments representatius. Per mitjà de la literatura es pretén que l’alumnat aprofundeixi i ampliï la seva visió del món.

El contacte a través de la lectura i l’estudi de les obres més rellevants de la tradició literària és un motiu d’enriquiment que cal propiciar tot establint no només vincles entre lesobres, el context i les idees sinó també aprofundint les estructures literaries - per exemple, els ritmes en la poesia o els paràmatres narratius en els relats -, de manera que l’alumne aprengui críticament com arribar a l’interpretació de textos formulant-ne una temàtica més enllà de la simple història narrativa. El coneixement de la pròpia tradició literària és necessari per entendre el capteniment, les actituds i el marc cultural que configuren la societat actual i és clau en l’evolució de les persones i en l’ampliació i consolidació del domini dels recursos de la competència comunicativa. Aquesta tradició, a més, es projecta en una gran varietat de contextos i de manifestacions artístiques.

La comparació amb textos d’altres èpoques, cultures i països, i la percepció que hi ha influències mútues que van més enllà de fronteres i límits cronològics i ideològics, permet constatar alhora la diversitat i les semblances de les cultures i els pobles, amb unes inquietuds i necessitats semblants, amb unes visions tòpiques recurrents i amb unes capacitats fabuladores similars.

Temari:

• Introducció i metodologia.
  • Propedèutica:
    • Textos narratius: - Joaquim Ruyra: Jacobé.
    • Angel Guimerà: Maria Rosa.
    • Caterina Albert (Víctor Català): Solitud [fragments]
  • Textos poètics:
    • Joan Maragall: Visions & Cants.
    • Vicent Andrés Estellés: Antologia poètica.
    • Màrius Torres: Antologia poètica.
    • Maria Mercè Marçal: Bruixa de dol.
  • Textos dramàtics:
    • Joan Oliver: Allò que tal vegada s’esdevingué.
  • Les novel•les:
  • Montserrat Roig: Ramona, adéu.
  • Maria Àngels Anglada: Quadern d’Aram.

< tornar a Comunes