banner piago

CURSA PIA&GO

El nostre repte és arribar a 15.000 km i 1.000 participants en aquesta primera edició. Tota la informació aquí.

banner guixetes extraescolars

GUIXETES I EXTRAESCOLARS

Reserva de guixeta i inscripció a activitats extraescolars a la botiga online fins el 30 de setembre.

banner botiga online roba

ROBA ESPORTIVA

Podeu comprar a la botiga online la roba esportiva per al proper curs 2017/2018.

banner botiga online roba epns

LLIBRES DE TEXT

Podeu comprar a la botiga online els llibres de text per al proper curs 2017/2018.

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Matemàtiques aplicades a les Ciències socials
Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n: 4 Total Credits: 8

Descripció:

Una de les finalitats més importants de la matèria de Matemàtiques aplicades a les Ciències socials del Batxillerat és la de preparar als alumnes per a les matèries que es poden trobar als primers cursos de les carreres de temàtica social o econòmica, o als cicles formatius de grau superior que hi estiguin relacionats. Atesa la diversitat d’aquesta finalitat, els continguts de la matèria, que es treballen al llarg dels dos cursos; sintetitzen, completen, amplien i ordenen els coneixements adquirits a l’etapa anterior.

Els continguts conceptuals s’han d’aprofundir amb el rigor necessari en la seva introducció, al mateix temps s’hauran de precedir d’una visió intuïtiva, a fi i efecte de no treballar manipulant continguts que no sabem què són ni perquè serveixen. L’enfocament que cal donar a la matèria haurà d’incidir molt més en la qualitat, pel que fa a la comprensió dels conceptes exposats i en la utilització correcta dels procediments emprats; que no pas en la quantitat de coneixements adquirits.

Temari a primer:

• Nombres:
    • Resolució d’equacions i sistemes.
    • Nombres reals.
  • Funcions i gràfiques:
    • Funcions.
    • Polinomis.
    • Funcions exponencial i logarítmica.
  • Matemàtica comercial:
    • Progressions i successions.
    • Matemàtica financera.
  • Probabilitat i Estadística:
    • Estadística descriptiva.
    • Distribucions bidimensionals.
    • Probabilitat.
    • Distribucions de probabilitat.

Temari a segon:

• Matrius i Sistemes:
    • Matrius.
    • Determinants.
    • Sistemes d’equacions lineals.
  • Programació lineal:
    • Sistemes d’inequacions lineals.
    • La funció objectiu.
    • Problemes de programació lineal.
  • Funcions:
    • Límits i continuïtat de funcions.
    • Derivades.
    • Funcions contínues i derivables.
    • Aplicacions de la derivada.

Bibliografia

Matemàtiques aplicades a les ciències socials de 1r de Batxillerat (Mc Graw-Hill).

Matemàtiques aplicades a les ciències socials de 2n de Batxillerat (Mc Graw-Hill).

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials