banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Dins la setmana de la ciència, el dia 15 de novembre celebrem el dia de la ciència amb diferents activitats a l'ESO i batxillerat preparades pel departament de ciències amb la col·laboració d'alumnes de primer de Batxillerat.

banner munog

EGMUN 2018

Del 13 al 19 /11 alguns dels nostres alumnes de 2n BATX són a Dinamarca per participar a l'EGMUN (Espergaerde Gymnasium Model United Nations)

banner josep calasanç02

SANT JOSEP DE CALASSANÇ

El proper 27 de novembre celebrem el dia de Sant Josep de Calassanç, fundador de l'escola. Estigueu ben atents perquè en breu us informarem de les activitats que tenim programades per aquest dia.

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Matemàtiques aplicades a les Ciències socials
Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n: 4 Total Credits: 8

Descripció:

Una de les finalitats més importants de la matèria de Matemàtiques aplicades a les Ciències socials del Batxillerat és la de preparar als alumnes per a les matèries que es poden trobar als primers cursos de les carreres de temàtica social o econòmica, o als cicles formatius de grau superior que hi estiguin relacionats. Atesa la diversitat d’aquesta finalitat, els continguts de la matèria, que es treballen al llarg dels dos cursos; sintetitzen, completen, amplien i ordenen els coneixements adquirits a l’etapa anterior.

Els continguts conceptuals s’han d’aprofundir amb el rigor necessari en la seva introducció, al mateix temps s’hauran de precedir d’una visió intuïtiva, a fi i efecte de no treballar manipulant continguts que no sabem què són ni perquè serveixen. L’enfocament que cal donar a la matèria haurà d’incidir molt més en la qualitat, pel que fa a la comprensió dels conceptes exposats i en la utilització correcta dels procediments emprats; que no pas en la quantitat de coneixements adquirits.

Temari a primer:

• Nombres:
    • Resolució d’equacions i sistemes.
    • Nombres reals.
  • Funcions i gràfiques:
    • Funcions.
    • Polinomis.
    • Funcions exponencial i logarítmica.
  • Matemàtica comercial:
    • Progressions i successions.
    • Matemàtica financera.
  • Probabilitat i Estadística:
    • Estadística descriptiva.
    • Distribucions bidimensionals.
    • Probabilitat.
    • Distribucions de probabilitat.

Temari a segon:

• Matrius i Sistemes:
    • Matrius.
    • Determinants.
    • Sistemes d’equacions lineals.
  • Programació lineal:
    • Sistemes d’inequacions lineals.
    • La funció objectiu.
    • Problemes de programació lineal.
  • Funcions:
    • Límits i continuïtat de funcions.
    • Derivades.
    • Funcions contínues i derivables.
    • Aplicacions de la derivada.

Bibliografia

Matemàtiques aplicades a les ciències socials de 1r de Batxillerat (Mc Graw-Hill).

Matemàtiques aplicades a les ciències socials de 2n de Batxillerat (Mc Graw-Hill).

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials