banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Dins la setmana de la ciència, el dia 15 de novembre celebrem el dia de la ciència amb diferents activitats a l'ESO i batxillerat preparades pel departament de ciències amb la col·laboració d'alumnes de primer de Batxillerat.

banner munog

EGMUN 2018

Del 13 al 19 /11 alguns dels nostres alumnes de 2n BATX són a Dinamarca per participar a l'EGMUN (Espergaerde Gymnasium Model United Nations)

banner josep calasanç02

SANT JOSEP DE CALASSANÇ

El proper 27 de novembre celebrem el dia de Sant Josep de Calassanç, fundador de l'escola. Estigueu ben atents perquè en breu us informarem de les activitats que tenim programades per aquest dia.

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Grec
Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n: 4 Total Credits: 8

Descripció:

Els continguts de la matèria contemplen dos grans vessants: el lingüístic i el cultural. Aquests continguts es tracten de manera simultània i complementària.

El Grec de 1r és una introducció a la llengua i a la cultura grega. La matèria de 2n consolida els continguts de 1r i segueix amb els continguts prescriptius perquè l’alumne pugui presentar-se a la prova de selectivitat.

Les activitats d‘ensenyament i aprenentatge es posen en connexió amb les altres matèries del currículum, especialment amb les matèries de l’àmbit lingüístic (Català, Castellà, Anglès, Francès), Filosofia i Història de l’Art.

Temari a primer:

• Llengua:
    • La filació del Grec.
    • l´Alfabet.
    • Transliteració i transcripció.
    • La flexió nominal i pronominal.
    • La flexió verbal
    • Introducció a la sintaxi
  • Els textos i autors:
    • Aplicació de les tècniques de traducció i de comentari, tot valorant el contingut dels missatges dels textos que es treballen.
    • El lèxic grec i la seva pervivència en la terminologia des les llengües modernes
  • Aprenentatge del lèxic bàsic:
    • Distinció de prefixos i sufixos. Composició i Derivació
    • Valoració dels factors que han permès que els mots grecs hagin perviscut i hagin esdevingut universals en les paraules pertanyents al llenguatge tècnic, científic i artístic de totes les llengües de cultura.
  • La idiosincràcia dels grecs i el seu llegat:
    • L’àmbit geogràfic del món grec.
    • Les institucions.
    • La vidaquotidiana.
    • Mitologia.
    • Introducció a la literatura grega: gèneres i autors

Temari a segon:

• Llengua
    • Pràctica de morfologia nominal bàsica. Formes irregulars freqüents.
    • Morfologia verbal: modes i temps més freqüents en textos de prosa narrativa (present i aorist a l‘indicatiu, infinitiu i participi).
    • Característiques bàsiques del futur i perfet.
    • Distinció bàsica dels trets que caracteritzen els modes personals (imperatiu, subjuntiu i optatiu).
    • Pràctica de la morfosintaxi verbal mitjançant la transformació de sintagmes d’un determinat tipus a uns altres de significat equivalent.
    • Aplicació dels coneixements de sintaxi nominal, verbal i oracional per poder interpretar textos breus i transformar-los.
    • Identificació de les oracions en els textos adients de dificultat mitjana per poder-los interpretar i transformar.
  • Els textos i autors
    • Traducció de textos de dificultat mitjana de prosa àtica.
    • Comentari de textos traduïts.
    • Lectura en traducció d’obres senceres o en part d’autors clàssics o d’estudiosos moderns referides al món grec.
    • Maneig de fonts de traducció i d’estudis sobre civilització i cultura del món hel•lènic amb suport tradicional i de les TIC.
  • Lèxic
    • Maneig de diccionari.
    • Composició i derivació.
    • Aprenentatge de lèxic.
  • El llegat grec
    • Establiment de les fases que hagueren de passar els textos grecs que han arribat fins a nosaltres des del moment en què foren escrits fins als nostres dies.
    • Valoració del procés de transmissió de la cultura clàssica.
    • Observació directa de jaciments (Empúries, Roses) i dels museus que tenim al nostre abast.
    • Comprensió ‘obres senceres o fragments de la literatura grega, sobretot referits a l’epopeia dramàtica, els protagonistes i les característiques del gènere literari al qual pertany. - Hàbits de consulta que permetin una aproximació als gèneres literaris en prosa.
    • Ús d’estratègies de recollida d’informació aprofitant els recursos de les biblioteques o de les TIC per a l’elaboració de petites recerques.
    • Contrast de realitzacions artístiques i literàries del món antic que d’una manera o altra han influït en creacions posteriors fins als nostres dies.

Bibliografia

Per actualitzar el currículum de 2n, cal consultar la pàgina de la Coordinació de les proves de Grec de les PAU

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials