banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Dins la setmana de la ciència, el dia 15 de novembre celebrem el dia de la ciència amb diferents activitats a l'ESO i batxillerat preparades pel departament de ciències amb la col·laboració d'alumnes de primer de Batxillerat.

banner munog

EGMUN 2018

Del 13 al 19 /11 alguns dels nostres alumnes de 2n BATX són a Dinamarca per participar a l'EGMUN (Espergaerde Gymnasium Model United Nations)

banner josep calasanç02

SANT JOSEP DE CALASSANÇ

El proper 27 de novembre celebrem el dia de Sant Josep de Calassanç, fundador de l'escola. Estigueu ben atents perquè en breu us informarem de les activitats que tenim programades per aquest dia.

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Història del món contemporani
Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n:  Total Credits: 4

Descripció:

La Història del Món Contemporani en l'etapa educativa del Batxillerat posa l’èmfasi en la consciència de la complexitat i la parcialitat de les aproximacions al passat per mitjà d’una posició crítica i alhora en la sensibilització pel fet cultural, que porti implícit el respecte per la diversitat, el rebuig de la intolerància i la defensa decidida de la igualtat, la justícia i la llibertat.

El seu objecte d'estudi dóna prioritat als continguts del segle XX, centrats bàsicament en el nostre context més pròxim, l’europeu i el món occidental, tot i que convé adoptar una perspectiva on la dimensió internacional estigui present, per facilitar la comprensió dels processos globals actuals.

Temari:

• Els orígens del món contemporani:
    • L’Antic regime.
    • La revolución industrial.
    • Liberalisme i nacionalisme (1789-1870).
    • El moviment obrer (1789-1914).
    • La dominacio europea del món (1870-1914).
  • Tensions i conflictes en la primera meitat del segle XX:
    • La primera guerra mundial (1914 – 1918)
    • La revolución soviètica i l’URSS (1917 – 1941)
    • L’economia del període d’entreguerres (1918 – 1939)
    • Democràcies i totalitarismes (1918-1939)
    • La Segona Guerra Mundial (1939 – 1945)
  • El món bipolar:
    • La Guerra freda i la política de blocs (1945-1991)
    • Descolonització i Tercer Món (1945-1991)
    • Un món dividit en blocs (1945-1991)
  • El món actual:
    • La formació de la Unió Europea
    • Geopolítica del món actual
    • Desenvolupament tecnològic, globalització i canvi social.

Bibliografia

A. ALBET MAS i P. BENEJAM ARGUIMBAU: Geografia, Humanitats i Ciències Socials. Barcelona 2009.

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials