banner marato lectura

MARATÓ DE LECTURA

Us imagineu que gràcies a la lectura     d´un llibre una persona aprèn a llegir?

Us imagineu tenir un repte de lectura?

+ informació aquí.

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Celebrem el dia de la ciència amb tallers a l'ESO i conferències al Batxillerat. + informació aquí.

banner evsw 2017

II SETMANA EUROPEA DE LA FP

Com l'any passat, ens hem sumat a aquesta iniciativa amb tot un seguit d'activitats per als grups de formació profesional. + informació aquí.

banner munog

EGMUN 2017

Oferim als alumnes convertir-se en diplomàtics de les Nacions Unides i participar en una simulació que es fa a Espergaerde, Dinamarca.

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n:  Total Credits: 4

Descripció:

La matèria d’Economia de batxillerat és una introducció a la ciència econòmica i a les seves dues àrees: la microeconomia i la macroeconomia. Es pretén donar una explicació precisa i suficient i no tant una explicació exhaustiva i complexa de la ciència econòmica.

S’intenta donar un marc conceptual amb el que l’alumnat sigui capaç d’analitzar críticament els problemes econòmics. La realitat econòmica i les noticies econòmiques important que es donen durant el curs són utilitzades, sovint, com material d’aula.

Temari:

• El problema econòmic.
  • Els sistemes econòmics.
  • Creixement i desenvolupament.
  • L’Empresa.
  • El Mercat: Els models de mercat. El Mercat de treball. Les fallides del mercat i l’Estat. El Mercat de divises.
  • Macroeconomia i les macromagnituds.
  • Demanda i oferta agregada.
  • La intervenció de l’Estat i la política fiscal.
  • Els diners i els bancs.
  • El Banc central, la política monetària i la inflació.
  • L’Economia internacional. Balança de pagaments.

Bibliografia

• SALA I MARTÍ, Xavier; Economia liberal per no economistes i no liberals. Barcelona
  • GUERRERO, Diego; Economía no liberal para liberales y no liberales.

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

La matèria d’Economia de batxillerat és una introducció a la ciència econòmica i a les seves dues àrees: la microeconomia i la macroeconomia. Es pretén donar una explicació precisa i suficient  i no tant una explicació exhaustiva i complexa de la ciència econòmica.