banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Dins la setmana de la ciència, el dia 15 de novembre celebrem el dia de la ciència amb diferents activitats a l'ESO i batxillerat preparades pel departament de ciències amb la col·laboració d'alumnes de primer de Batxillerat.

banner munog

EGMUN 2018

Del 13 al 19 /11 alguns dels nostres alumnes de 2n BATX són a Dinamarca per participar a l'EGMUN (Espergaerde Gymnasium Model United Nations)

banner josep calasanç02

SANT JOSEP DE CALASSANÇ

El proper 27 de novembre celebrem el dia de Sant Josep de Calassanç, fundador de l'escola. Estigueu ben atents perquè en breu us informarem de les activitats que tenim programades per aquest dia.

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n:  Total Credits: 4

Descripció:

La matèria d’Economia de batxillerat és una introducció a la ciència econòmica i a les seves dues àrees: la microeconomia i la macroeconomia. Es pretén donar una explicació precisa i suficient i no tant una explicació exhaustiva i complexa de la ciència econòmica.

S’intenta donar un marc conceptual amb el que l’alumnat sigui capaç d’analitzar críticament els problemes econòmics. La realitat econòmica i les noticies econòmiques important que es donen durant el curs són utilitzades, sovint, com material d’aula.

Temari:

• El problema econòmic.
  • Els sistemes econòmics.
  • Creixement i desenvolupament.
  • L’Empresa.
  • El Mercat: Els models de mercat. El Mercat de treball. Les fallides del mercat i l’Estat. El Mercat de divises.
  • Macroeconomia i les macromagnituds.
  • Demanda i oferta agregada.
  • La intervenció de l’Estat i la política fiscal.
  • Els diners i els bancs.
  • El Banc central, la política monetària i la inflació.
  • L’Economia internacional. Balança de pagaments.

Bibliografia

• SALA I MARTÍ, Xavier; Economia liberal per no economistes i no liberals. Barcelona
  • GUERRERO, Diego; Economía no liberal para liberales y no liberales.

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

La matèria d’Economia de batxillerat és una introducció a la ciència econòmica i a les seves dues àrees: la microeconomia i la macroeconomia. Es pretén donar una explicació precisa i suficient  i no tant una explicació exhaustiva i complexa de la ciència econòmica.