banner jpo maig 18

PORTES OBERTES 2018

Jornada de portes obertes el proper dia 12 de maig.

Podeu inscriure-us a aquestes jornades des d'aquí mateix.

banner ciencia

PROJECTES CIENTÍFICS A L'EPNS

Tenim en marxa dos projectes científics a l'escola: Un a l'FP, el projecte NeurAula, i l'altre al Batxilerat científic, el projecte SWI/UAB.

>> Blog Projecte NeurAula

>> + info Projecte SWI

banner Web

MOSTRA ART JOVE EIXAMPLE '18

Del 4 al 30 de maig al CC Urgell: Exposició "Identitats" amb treballs dels alumnes de Batxillerat artístic i Exposició concurs Cartells de la Mostra Jove, que va guanyar la nostra alumna Laia Balaguer.

>> + info <<

pujada motserrat 2017

PUJADA A MONTSERRAT

XXXIII Edició el proper divendres 4 de maig. Enguany, col·laborarem amb la Fundació Educació Solidària amb el programa de beques escolars pel Senegal.

Inscripcions fins el 2 de maig.
>> + info <<

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n:  Total Credits: 4

Descripció:

La matèria d’Economia de batxillerat és una introducció a la ciència econòmica i a les seves dues àrees: la microeconomia i la macroeconomia. Es pretén donar una explicació precisa i suficient i no tant una explicació exhaustiva i complexa de la ciència econòmica.

S’intenta donar un marc conceptual amb el que l’alumnat sigui capaç d’analitzar críticament els problemes econòmics. La realitat econòmica i les noticies econòmiques important que es donen durant el curs són utilitzades, sovint, com material d’aula.

Temari:

• El problema econòmic.
  • Els sistemes econòmics.
  • Creixement i desenvolupament.
  • L’Empresa.
  • El Mercat: Els models de mercat. El Mercat de treball. Les fallides del mercat i l’Estat. El Mercat de divises.
  • Macroeconomia i les macromagnituds.
  • Demanda i oferta agregada.
  • La intervenció de l’Estat i la política fiscal.
  • Els diners i els bancs.
  • El Banc central, la política monetària i la inflació.
  • L’Economia internacional. Balança de pagaments.

Bibliografia

• SALA I MARTÍ, Xavier; Economia liberal per no economistes i no liberals. Barcelona
  • GUERRERO, Diego; Economía no liberal para liberales y no liberales.

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

La matèria d’Economia de batxillerat és una introducció a la ciència econòmica i a les seves dues àrees: la microeconomia i la macroeconomia. Es pretén donar una explicació precisa i suficient  i no tant una explicació exhaustiva i complexa de la ciència econòmica.