Centre amb Projecte d’Innovació Pedagògica Reconegut pel Departament d’EducacióSUMMEM

banner beques senegal

BEQUES SENEGAL

Amb l'objectiu d'afavorir l’escolarització d’aquells alumnes que tenen més dificultats per accedir a l’escola .
Del 6 al 31 de maig.

Per a més info, AQUÍ

banner recicla cultura

RECICLA CULTURA

El dia 24 de maig us convidem a participar a la nostra fira solidària de llibres.
Transforma un llibre en un nou lector!

MÉS INFO+

Premis excel·lència educativa

PREMIS A L'EXCEL·LÈNCIA EDUCATIVA

L'objectiu és reconèixer les trajectòries d'alumnes de 2n de Batxillerat amb un bon expedient acadèmic i amb una major alineació amb els valors i actituds que es promouen des de l'escola.

>> Vull saber més <<

banner mostra art eixample

EXPOSEM!

Mostra d'Art Jove Eixample

Del dia 10 al 29 de maig. Mostra treballs alumnes 1r i 2n de batx. Centre Cívic Urgell.

MÉS INFO+

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: 4 Crèdits a 2n:  Total Credits: 4

Descripció:

La matèria d’Economia de batxillerat és una introducció a la ciència econòmica i a les seves dues àrees: la microeconomia i la macroeconomia. Es pretén donar una explicació precisa i suficient i no tant una explicació exhaustiva i complexa de la ciència econòmica.

S’intenta donar un marc conceptual amb el que l’alumnat sigui capaç d’analitzar críticament els problemes econòmics. La realitat econòmica i les noticies econòmiques important que es donen durant el curs són utilitzades, sovint, com material d’aula.

Temari:

• El problema econòmic.
  • Els sistemes econòmics.
  • Creixement i desenvolupament.
  • L’Empresa.
  • El Mercat: Els models de mercat. El Mercat de treball. Les fallides del mercat i l’Estat. El Mercat de divises.
  • Macroeconomia i les macromagnituds.
  • Demanda i oferta agregada.
  • La intervenció de l’Estat i la política fiscal.
  • Els diners i els bancs.
  • El Banc central, la política monetària i la inflació.
  • L’Economia internacional. Balança de pagaments.

Bibliografia

• SALA I MARTÍ, Xavier; Economia liberal per no economistes i no liberals. Barcelona
  • GUERRERO, Diego; Economía no liberal para liberales y no liberales.

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

La matèria d’Economia de batxillerat és una introducció a la ciència econòmica i a les seves dues àrees: la microeconomia i la macroeconomia. Es pretén donar una explicació precisa i suficient  i no tant una explicació exhaustiva i complexa de la ciència econòmica.