banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Dins la setmana de la ciència, el dia 15 de novembre celebrem el dia de la ciència amb diferents activitats a l'ESO i batxillerat preparades pel departament de ciències amb la col·laboració d'alumnes de primer de Batxillerat.

banner munog

EGMUN 2018

Del 13 al 19 /11 alguns dels nostres alumnes de 2n BATX són a Dinamarca per participar a l'EGMUN (Espergaerde Gymnasium Model United Nations)

banner josep calasanç02

SANT JOSEP DE CALASSANÇ

El proper 27 de novembre celebrem el dia de Sant Josep de Calassanç, fundador de l'escola. Estigueu ben atents perquè en breu us informarem de les activitats que tenim programades per aquest dia.

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: Crèdits a 2n: 4 Total Credits: 4

Descripció:

La matèria de Geografia de batxillerat centra el seu estudi en la relació de l’espai natural i les activitats humanes, en l’estudi dels espais econòmics, polítics, socials i culturals com a fets i processos geogràfics. El seu estudi vol donar una visió global de les interaccions que es produeixen en l’espai. Cal destacar els valors ecològics d’aquesta matèria que defensen el manteniment de l’equilibri dinàmic entre natura i acció antròpica.

La Geografia contribueix a oferir pautes de comprensió i interpretació de tot el que succeeix en el planeta i del que passa en el nostre entorn més immediat. Proposa formes d’explicació i implicació sobre quin és i quin pot ser el nostre paper i el nostre lloc en aquest món i en la comunitat de pertinença.

La Geografia de batxillerat s’enfoca des de la perspectiva d’una geografia regional de Catalunya.

Temari

• Natura i medi ambient:
    • El medi físic d’Espanya i de Catalunya.
    • Els climes d’Espanya i de Catalunya.
    • Els recursos de la natura.
    • Paisatge i medi ambient.
  • Territori i activitats econòmiques:
    • Canvis i permanències en el sector primari.
    • La reestructuració dels Industrials.
    • Els serveis. El turisme.
    • El comerç i les comunicacions.
  • La població i el sistema urbà:
    • La població.
    • Els fluxos migratoris.
    • La ciutat i el món urbà.
    • El fet urbà a Espanya i a Catalunya.
  • Catalunya i Espanya en una Europa i un món globals:
    • Un món globalitzat.
    • Espanya a la Unió Europea.
    • L’organització política i territorial d’Espanya i Catalunya.
    • Catalunya en el context espanyol i europeu.

Bibliografia

A. ALBET MAS i P. BENEJAM ARGUIMBAU: Geografia, Humanitats i Ciències Socials. Barcelona 2009

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials