Centre amb Projecte d’Innovació Pedagògica Reconegut pel Departament d’EducacióSUMMEM

banner beques senegal

BEQUES SENEGAL

Amb l'objectiu d'afavorir l’escolarització d’aquells alumnes que tenen més dificultats per accedir a l’escola .
Del 6 al 31 de maig.

Per a més info, AQUÍ

banner recicla cultura

RECICLA CULTURA

El dia 24 de maig us convidem a participar a la nostra fira solidària de llibres.
Transforma un llibre en un nou lector!

MÉS INFO+

Premis excel·lència educativa

PREMIS A L'EXCEL·LÈNCIA EDUCATIVA

L'objectiu és reconèixer les trajectòries d'alumnes de 2n de Batxillerat amb un bon expedient acadèmic i amb una major alineació amb els valors i actituds que es promouen des de l'escola.

>> Vull saber més <<

banner mostra art eixample

EXPOSEM!

Mostra d'Art Jove Eixample

Del dia 10 al 29 de maig. Mostra treballs alumnes 1r i 2n de batx. Centre Cívic Urgell.

MÉS INFO+

Batxillerat - Humanitat i Ciències Socials

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials

Matèria de la modalitat
Humanitats i Ciències Socials
Crèdits a 1r: Crèdits a 2n: 4 Total Credits: 4

Descripció:

La matèria de Geografia de batxillerat centra el seu estudi en la relació de l’espai natural i les activitats humanes, en l’estudi dels espais econòmics, polítics, socials i culturals com a fets i processos geogràfics. El seu estudi vol donar una visió global de les interaccions que es produeixen en l’espai. Cal destacar els valors ecològics d’aquesta matèria que defensen el manteniment de l’equilibri dinàmic entre natura i acció antròpica.

La Geografia contribueix a oferir pautes de comprensió i interpretació de tot el que succeeix en el planeta i del que passa en el nostre entorn més immediat. Proposa formes d’explicació i implicació sobre quin és i quin pot ser el nostre paper i el nostre lloc en aquest món i en la comunitat de pertinença.

La Geografia de batxillerat s’enfoca des de la perspectiva d’una geografia regional de Catalunya.

Temari

• Natura i medi ambient:
    • El medi físic d’Espanya i de Catalunya.
    • Els climes d’Espanya i de Catalunya.
    • Els recursos de la natura.
    • Paisatge i medi ambient.
  • Territori i activitats econòmiques:
    • Canvis i permanències en el sector primari.
    • La reestructuració dels Industrials.
    • Els serveis. El turisme.
    • El comerç i les comunicacions.
  • La població i el sistema urbà:
    • La població.
    • Els fluxos migratoris.
    • La ciutat i el món urbà.
    • El fet urbà a Espanya i a Catalunya.
  • Catalunya i Espanya en una Europa i un món globals:
    • Un món globalitzat.
    • Espanya a la Unió Europea.
    • L’organització política i territorial d’Espanya i Catalunya.
    • Catalunya en el context espanyol i europeu.

Bibliografia

A. ALBET MAS i P. BENEJAM ARGUIMBAU: Geografia, Humanitats i Ciències Socials. Barcelona 2009

< Tornar a Batxillerat Modalitat Humanitats i Ciències Socials