banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

Banner-4YFN

Del 25 al 28 de febrer

Alumnes d'FP participen com a voluntaris en l'organització del Saló i el Btx Social el visitarà per conèixer de primera mà el món de l'empresa.

banner fontana epns 2019

NOVA EXPOSICIÓ D'ART
ESPAI JOVE LA FONTANA

Del 28 de febrer al 15 de març els alumnes de 2n Batx artístic exposen els seus treballs.
Voleu veure imatges de l'anterior al nostre Flickr?.

Banner JPO Març19-

PORTES OBERTES 2019

ESO i BATXILLERAT, el proper dia 9 de març. Inscripció >> AQUÍ

FORMACIÓ PROFESIONAL, el proper dia 30 de març. Inscripció >> AQUÍ

BATXILLERAT - Biologia humana

< Tornar a Comunes

Biologia humana

Crèdits a 1er:  Crèdits a 2on:2 Total Credits: 2

Descripció:

La finalitat d'aquesta matèria és ampliar els continguts específics de biologia humana, donar una visió integrada i global del cos humà i incidir en alguns aspectes relacionats amb l'aplicació pràctica de la biologia a la vida quotidiana. La matèria és una continuació, ampliació i aprofundiment dels continguts de la Biologia humana presents a l'Educació secundària obligatòria, amb caràcter sobretot experimental.

Temari:

• L'ésser humà a la biosfera.
  • Nivells d'organització:
  •  cèl•lula, teixits, òrgans, aparells i sistemes.
  • Medi intern. Homeòstasi.
  • La pell i fàneres. Cura i higiene de la pell.
  • Morfoanatomia i fisiologia dels aparells o sistemes: digestiu, respiratori, excretor, cardio-circulatori, genital, locomotor, nerviós i òrgans dels sentits, endocrí i immunològic.
  • Anomalies, trastorns i malalties més comunes (infectocontagioses i altres) a la nostra societat.
  • Mètodes, tècniques, tecnologies i recursos en l'estudi de l'ésser humà i en la diagnosi i prevenció de les anomalies, trastorns i malalties.

• Bibliografia:

Òrgans a la carta. Cèl•lules mare, clonatge terapèutic i medicina regenerativa.

Bueno, D. Omnis cellula. Barcelona, 2005.

Gens i genoma. El programa de la vida. Bueno, D. Editorial Pòrtic. Barcelona, 2001

Qui som. Història de la diversitat humana. Cavalli-Sforza, L. i Cavalli-Sforza, F. Edicions Proa. Barcelona, 1995.

La especie elegida. Arsuaga, J.L. i Martínez, I. Temas de Hoy. Madrid, 1998.