PIA&GO2018

PIA&GO 2018

La cursa saludable i solidària de l'escola pia. APUNTA'T!

>> +info <<

>> Web de la PIA&GO <<

>> Veure vídeo resum <<

jam poètica octubre 2018

No us perdeu la 1a. JAM POÈTICA del curs, el proper divendres 19 d'octubre a les 18h a l'aula 513.

El tema és EUROPA i la preparen els alumnes de batxillerat i està oberta a tots els que gaudiu de la poesia, la música i l'art. Us hi esperem!

banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

acte inaugural2

El proper 19 d’octubre, a les 12:30, alumnes de primer de Batxillerat, professors, mares i pares esteu convidats a l’acte d’inauguració del curs acadèmic, a la sala d'actes de l'escola (Diputació 275).

Es necessari fer inscripció prèvia a través de la web.

BATXILLERAT - Biologia humana

< Tornar a Comunes

Biologia humana

Crèdits a 1er:  Crèdits a 2on:2 Total Credits: 2

Descripció:

La finalitat d'aquesta matèria és ampliar els continguts específics de biologia humana, donar una visió integrada i global del cos humà i incidir en alguns aspectes relacionats amb l'aplicació pràctica de la biologia a la vida quotidiana. La matèria és una continuació, ampliació i aprofundiment dels continguts de la Biologia humana presents a l'Educació secundària obligatòria, amb caràcter sobretot experimental.

Temari:

• L'ésser humà a la biosfera.
  • Nivells d'organització:
  •  cèl•lula, teixits, òrgans, aparells i sistemes.
  • Medi intern. Homeòstasi.
  • La pell i fàneres. Cura i higiene de la pell.
  • Morfoanatomia i fisiologia dels aparells o sistemes: digestiu, respiratori, excretor, cardio-circulatori, genital, locomotor, nerviós i òrgans dels sentits, endocrí i immunològic.
  • Anomalies, trastorns i malalties més comunes (infectocontagioses i altres) a la nostra societat.
  • Mètodes, tècniques, tecnologies i recursos en l'estudi de l'ésser humà i en la diagnosi i prevenció de les anomalies, trastorns i malalties.

• Bibliografia:

Òrgans a la carta. Cèl•lules mare, clonatge terapèutic i medicina regenerativa.

Bueno, D. Omnis cellula. Barcelona, 2005.

Gens i genoma. El programa de la vida. Bueno, D. Editorial Pòrtic. Barcelona, 2001

Qui som. Història de la diversitat humana. Cavalli-Sforza, L. i Cavalli-Sforza, F. Edicions Proa. Barcelona, 1995.

La especie elegida. Arsuaga, J.L. i Martínez, I. Temas de Hoy. Madrid, 1998.