Centre amb Projecte d’Innovació Pedagògica Reconegut pel Departament d’EducacióSUMMEM

banner beques senegal

BEQUES SENEGAL

Amb l'objectiu d'afavorir l’escolarització d’aquells alumnes que tenen més dificultats per accedir a l’escola .
Del 6 al 31 de maig.

Per a més info, AQUÍ

banner recicla cultura

RECICLA CULTURA

El dia 24 de maig us convidem a participar a la nostra fira solidària de llibres.
Transforma un llibre en un nou lector!

MÉS INFO+

Premis excel·lència educativa

PREMIS A L'EXCEL·LÈNCIA EDUCATIVA

L'objectiu és reconèixer les trajectòries d'alumnes de 2n de Batxillerat amb un bon expedient acadèmic i amb una major alineació amb els valors i actituds que es promouen des de l'escola.

>> Vull saber més <<

banner mostra art eixample

EXPOSEM!

Mostra d'Art Jove Eixample

Del dia 10 al 29 de maig. Mostra treballs alumnes 1r i 2n de batx. Centre Cívic Urgell.

MÉS INFO+

BATXILLERAT - Biologia humana

< Tornar a Comunes

Biologia humana

Crèdits a 1er:  Crèdits a 2on:2 Total Credits: 2

Descripció:

La finalitat d'aquesta matèria és ampliar els continguts específics de biologia humana, donar una visió integrada i global del cos humà i incidir en alguns aspectes relacionats amb l'aplicació pràctica de la biologia a la vida quotidiana. La matèria és una continuació, ampliació i aprofundiment dels continguts de la Biologia humana presents a l'Educació secundària obligatòria, amb caràcter sobretot experimental.

Temari:

• L'ésser humà a la biosfera.
  • Nivells d'organització:
  •  cèl•lula, teixits, òrgans, aparells i sistemes.
  • Medi intern. Homeòstasi.
  • La pell i fàneres. Cura i higiene de la pell.
  • Morfoanatomia i fisiologia dels aparells o sistemes: digestiu, respiratori, excretor, cardio-circulatori, genital, locomotor, nerviós i òrgans dels sentits, endocrí i immunològic.
  • Anomalies, trastorns i malalties més comunes (infectocontagioses i altres) a la nostra societat.
  • Mètodes, tècniques, tecnologies i recursos en l'estudi de l'ésser humà i en la diagnosi i prevenció de les anomalies, trastorns i malalties.

• Bibliografia:

Òrgans a la carta. Cèl•lules mare, clonatge terapèutic i medicina regenerativa.

Bueno, D. Omnis cellula. Barcelona, 2005.

Gens i genoma. El programa de la vida. Bueno, D. Editorial Pòrtic. Barcelona, 2001

Qui som. Història de la diversitat humana. Cavalli-Sforza, L. i Cavalli-Sforza, F. Edicions Proa. Barcelona, 1995.

La especie elegida. Arsuaga, J.L. i Martínez, I. Temas de Hoy. Madrid, 1998.