banner jpo maig 18

PORTES OBERTES 2018

Jornada de portes obertes el proper dia 12 de maig.

Podeu inscriure-us a aquestes jornades des d'aquí mateix.

banner ciencia

PROJECTES CIENTÍFICS A L'EPNS

Tenim en marxa dos projectes científics a l'escola: Un a l'FP, el projecte NeurAula, i l'altre al Batxilerat científic, el projecte SWI/UAB.

>> Blog Projecte NeurAula

>> + info Projecte SWI

banner Web

MOSTRA ART JOVE EIXAMPLE '18

Del 4 al 30 de maig al CC Urgell: Exposició "Identitats" amb treballs dels alumnes de Batxillerat artístic i Exposició concurs Cartells de la Mostra Jove, que va guanyar la nostra alumna Laia Balaguer.

>> + info <<

pujada motserrat 2017

PUJADA A MONTSERRAT

XXXIII Edició el proper divendres 4 de maig. Enguany, col·laborarem amb la Fundació Educació Solidària amb el programa de beques escolars pel Senegal.

Inscripcions fins el 2 de maig.
>> + info <<

BATXILLERAT - Periodisme

< Tornar a Comunes

Periodisme

Crèdits a 1er: 2 Crèdits a 2on: Total Credits: 2

Descripció:

L’objectiu d’aquesta matèria optativa és elaborar la revista de l’escola aprenent a dominar les tècniques de lectura i d’escriptura, a través de la reflexió i l’anàlisi conscient de textos i la composició lliure i guiada, amb la finalitat d’aplicar tots els coneixements en un producte col•lectiu. La classe s’organitza en forma de taller. Cada estudiant estableix els propis objectius de treball i s’organitza de manera individual o en petit grup per assolir-lo. Es treballarà a partir de la reflexió individual i col•lectiva i es construirà el coneixement entre tots els components del grup. Cal entendre que el taller té un projecte propi que és l’edició de la revista de l’escola. Cal cooperació i treball en equip per dur-lo a terme en els terminis establerts. Per construir el projecte, es treballaran i exercitaran totes les tècniques d’expressió oral i escrita que el propi projecte requereix. El taller inclou visites a diaris i la col•laboració amb l’optativa d’audiovisual i maquetació. L’avaluació serà continuada i es valorarà la progressió i evolució de cada estudiant com a escriptor o escriptora així com el compromís amb la feina i la capacitat d’arribar a resultats. La nota s’obtindrà a partir de:

Construcció d’un dossier amb el recull de treballs, apunts i textos, valorat amb el 10% de la nota.

Es valorarà l’actitud amb la matèria així com la disposició per a un treball positiu i en cooperació amb els companys i companyes. La participació activa, l’aportació d’idees i la col•laboració per al bon funcionament del taller, amb un 50% de la nota.

L’estudiant haurà de demostrar que és capaç d’escriure un text, mostrant iniciativa i creativitat i seguint les pautes donades i treballades en el taller, feina que es valorarà amb un 40% de la nota.

Temari:

1. Requisits per escriure de manera eficient.

a. Llegir un text. Quina mena de lector o lectora sóc?

b. Elaboració d’una pauta de lectura eficient.

c. Llegir textos diferents. La intenció de l’escriptor. La intenció del lector.

d. Què és escriure? Quan escriure? Per què escriure?

e. Ús d’una pauta per a una escriptura eficient.

2. Mètode per escriure.

a. Què hi diuen els entesos? Lectura de textos sobre el fet i el procés d’escriure.

b. L’(auto)correcció.

c. Pautes de composició d’un text.

d. L’estructura d’un text.

e. L’organització de les idees.

3. Coneixements necessaris.

a. Tipologia de textos i registres lingüístics. Repàs i actualització.

b. L’estructura del text, coherència, cohesió i adequació. Repàs i actualització.

c. El llenguatge periodístic. Característiques.

d. Coneixement i ús de tècniques d’escriptura: narració, descripció, exposició, argumentació, instrucció, assaig, article, dietari.

e. Coneixement i ús de tècniques de recerca, recollida i magatzem d’informació: entrevistes, resums, ressenyes, esquemes, lectura selectiva, apunts, notes...

f. Ús de la tecnologia per fer recerca d’informació, edició i composició de textos.

4. Exercitació personal.

a. Anàlisi crítica de textos d’autor.

b. Elaboració i creació de textos propis. Planificació, elaboració i revisió.

c. Realització d’entrevistes.

d. Aplicació de tècniques d’escriptura.

e. Autocorrecció.

f. Anàlisi i discussió compartida.

5. Pràctica.

a. Realització d’entrevistes

b. Exercitació en l’escriptura creativa. Creació d’haikus i microrelats.

• Bibliografia:

Materials diversificats.

Lectura i consulta a la premsa.

Estudi i anàlisi de models. Cerca d’informació.

< Tornar a Comunes