Nous Cicles Formatius Grau Superior Arts Plàstiques i disseny, márqueting i publicitat, animació 3D

NOUS CICLES DE GRAU SUPERIOR

Aquest curs 2018-19 us oferim els nous cicles d'Arts Plàstiques i Disseny: en gràfica publicitària, interactiva i audiovisual. MATRÍCULA OBERTA!

>> CONSULTEU TOTA LA OFERTA DE FORMACiÓ PROFESSIONAL A L'EPNS <<

banner espiadimonis num 21 revista de l'escola pia nostra senyora

Espi@dimonis num. 21

Ja tenim el nou número de la revista de l'escola a la web. No us el perdeu!

>>vull llegir-lo!<<

banner inici curs

INFORMACIONS CURS 2018/2019

Tota la informació a tenir en compte de cara al setembre, relativa a l'inici del curs 2018/2019.

Visita el FLICKR de l'escola!

EL CURS 17-18 EN IMATGES

Ja hem tancat un nou curs i us recordem que podeu veure les imatges de tot el que ha passat al FLICKR de l'escola. Feu una ullada i recordeu els bons moments viscuts durant aquest curs! Bon estiu!

>> Anar al Flickr <<

BATXILLERAT - Acció social

< Tornar a Comunes

Acció social

Crèdits a 1er:2 Crèdits a 2on: Total Credits: 2

Descripció:

Acció Social s’ofereix als alumnes tan de 1r com de 2n de Batxillerat. És una optativa de 70 hores amb dos blocs diferenciats:

- Un de teòric que té l’objectiu d’aportar un marc de referència de les desigualtats i injustícies al món i un sentit de l’acció social.

- Un de pràctic que apropi els alumnes a una realitat existent i propera al seu lloc de residència on es plasmin aspectes del contingut teòric i que al mateix temps els ajudi a descobrir el sentit i el gaudi del treballar per millorar les situacions de vida de persones amb menys oportunitats.

Temari a Primer:

• Contingut teòric (Primer quadrimestre)
  • El poder al món. Qui mana al món? Els tres móns. Per què el desigual progrés dels pobles del món?
  • L’organització i el control. Organismes polítics. Organismes econòmics internacionals. Armament, recursos militars i guerra.
  • El manteniment del poder. Colonialisme. El deute extern. Política democràtica. El control del pensament: Educació, mitjans de comunicació, internet, les religions. Les ONGs i ONGDs.
  • El comerç mundial. Globalització desigual. Matèries primeres. Transnacionals i multinacionals. Propietat intel•lectual i patents. Comerç amb justícia. L’Immigració.
  • Combatre la pobresa. Alternatives per a un món més solidari. Canvi de transferències:
  • Redistribució de la riquesa. Moviments socials en resposta a la injustícia. Cultura de pau. Obertura de fronteres. L’objecció total.
  • El compromís personal. Contingut pràctic (Segon quadrimestre) Realització d’un voluntariat en una ONG, fundació o associació que treballi per la justícia, la solidaritat o la pau al tercer o el quart món.

Bibliografia

A.D.PRIETO, La llei del més fort, Col. Documents Intermón Oxfam, Barcelona, 2003.

A.OLIVERES, Contra la fam i la guerra, Angle Ed., Barcelona, 2004.

A.OLIVERES, Un altre món, Angle Ed., Barcelona, 2007.

J.SEGALES i altres, Los dueños del mundo, Textos Inquietos/El Viejo Topo, 2002.

< Tornar a Comunes