banner preins web

jpo v3b

Aquest Sant Jordi, el teu llibre pot ser part d'una història. #RECICLACULTURA

RECICLA CULTURA 2018

Participa en la 9a. edició del #RECICLACULTURA i fes que els teus llibres visquin noves històries!

>> + info <<

banner ciencia

PROJECTES CIENTÍFICS A L'EPNS

Tenim en marxa dos projectes científics a l'escola: Un a l'FP, el projecte NeurAula, i l'altre al Batxilerat científic, el projecte SWI/UAB.

>> Blog Projecte NeurAula

>> + info Projecte SWI

banner Web

MOSTRA ART JOVE EIXAMPLE '18

Exposició de treballs dels alumnes de Batxillerat artístic i exposició dels cartells seleccionats en el concurs de Cartells de la Mostra Jove, que va guanyar la nostra alumna Laia Balaguer.
De l'4 al 30 de maig al CC Urgell.

>> + info <<

fem agora banner web

FEM ÀGORA

El proper dia 20 d'Abril tindrà a lloc a la nostra escola la 5a trobada filosòfica de Batxillerat sota el títol Sexe, Gènere, Persona. El cartell és obra de la nostra alumna Èlia Camín de 2n de Batxillerat.

>> veure cartell

BATXILLERAT - Acció social

< Tornar a Comunes

Acció social

Crèdits a 1er:2 Crèdits a 2on: Total Credits: 2

Descripció:

Acció Social s’ofereix als alumnes tan de 1r com de 2n de Batxillerat. És una optativa de 70 hores amb dos blocs diferenciats:

- Un de teòric que té l’objectiu d’aportar un marc de referència de les desigualtats i injustícies al món i un sentit de l’acció social.

- Un de pràctic que apropi els alumnes a una realitat existent i propera al seu lloc de residència on es plasmin aspectes del contingut teòric i que al mateix temps els ajudi a descobrir el sentit i el gaudi del treballar per millorar les situacions de vida de persones amb menys oportunitats.

Temari a Primer:

• Contingut teòric (Primer quadrimestre)
  • El poder al món. Qui mana al món? Els tres móns. Per què el desigual progrés dels pobles del món?
  • L’organització i el control. Organismes polítics. Organismes econòmics internacionals. Armament, recursos militars i guerra.
  • El manteniment del poder. Colonialisme. El deute extern. Política democràtica. El control del pensament: Educació, mitjans de comunicació, internet, les religions. Les ONGs i ONGDs.
  • El comerç mundial. Globalització desigual. Matèries primeres. Transnacionals i multinacionals. Propietat intel•lectual i patents. Comerç amb justícia. L’Immigració.
  • Combatre la pobresa. Alternatives per a un món més solidari. Canvi de transferències:
  • Redistribució de la riquesa. Moviments socials en resposta a la injustícia. Cultura de pau. Obertura de fronteres. L’objecció total.
  • El compromís personal. Contingut pràctic (Segon quadrimestre) Realització d’un voluntariat en una ONG, fundació o associació que treballi per la justícia, la solidaritat o la pau al tercer o el quart món.

Bibliografia

A.D.PRIETO, La llei del més fort, Col. Documents Intermón Oxfam, Barcelona, 2003.

A.OLIVERES, Contra la fam i la guerra, Angle Ed., Barcelona, 2004.

A.OLIVERES, Un altre món, Angle Ed., Barcelona, 2007.

J.SEGALES i altres, Los dueños del mundo, Textos Inquietos/El Viejo Topo, 2002.

< Tornar a Comunes