PIA&GO2018

PIA&GO 2018

La cursa saludable i solidària de l'escola pia. APUNTA'T!

>> +info <<

>> Web de la PIA&GO <<

>> Veure vídeo resum <<

jam poètica octubre 2018

No us perdeu la 1a. JAM POÈTICA del curs, el proper divendres 19 d'octubre a les 18h a l'aula 513.

El tema és EUROPA i la preparen els alumnes de batxillerat i està oberta a tots els que gaudiu de la poesia, la música i l'art. Us hi esperem!

banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

acte inaugural2

El proper 19 d’octubre, a les 12:30, alumnes de primer de Batxillerat, professors, mares i pares esteu convidats a l’acte d’inauguració del curs acadèmic, a la sala d'actes de l'escola (Diputació 275).

Es necessari fer inscripció prèvia a través de la web.

BATXILLERAT - Acció social

< Tornar a Comunes

Acció social

Crèdits a 1er:2 Crèdits a 2on: Total Credits: 2

Descripció:

Acció Social s’ofereix als alumnes tan de 1r com de 2n de Batxillerat. És una optativa de 70 hores amb dos blocs diferenciats:

- Un de teòric que té l’objectiu d’aportar un marc de referència de les desigualtats i injustícies al món i un sentit de l’acció social.

- Un de pràctic que apropi els alumnes a una realitat existent i propera al seu lloc de residència on es plasmin aspectes del contingut teòric i que al mateix temps els ajudi a descobrir el sentit i el gaudi del treballar per millorar les situacions de vida de persones amb menys oportunitats.

Temari a Primer:

• Contingut teòric (Primer quadrimestre)
  • El poder al món. Qui mana al món? Els tres móns. Per què el desigual progrés dels pobles del món?
  • L’organització i el control. Organismes polítics. Organismes econòmics internacionals. Armament, recursos militars i guerra.
  • El manteniment del poder. Colonialisme. El deute extern. Política democràtica. El control del pensament: Educació, mitjans de comunicació, internet, les religions. Les ONGs i ONGDs.
  • El comerç mundial. Globalització desigual. Matèries primeres. Transnacionals i multinacionals. Propietat intel•lectual i patents. Comerç amb justícia. L’Immigració.
  • Combatre la pobresa. Alternatives per a un món més solidari. Canvi de transferències:
  • Redistribució de la riquesa. Moviments socials en resposta a la injustícia. Cultura de pau. Obertura de fronteres. L’objecció total.
  • El compromís personal. Contingut pràctic (Segon quadrimestre) Realització d’un voluntariat en una ONG, fundació o associació que treballi per la justícia, la solidaritat o la pau al tercer o el quart món.

Bibliografia

A.D.PRIETO, La llei del més fort, Col. Documents Intermón Oxfam, Barcelona, 2003.

A.OLIVERES, Contra la fam i la guerra, Angle Ed., Barcelona, 2004.

A.OLIVERES, Un altre món, Angle Ed., Barcelona, 2007.

J.SEGALES i altres, Los dueños del mundo, Textos Inquietos/El Viejo Topo, 2002.

< Tornar a Comunes