banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

Banner-4YFN

Del 25 al 28 de febrer

Alumnes d'FP participen com a voluntaris en l'organització del Saló i el Btx Social el visitarà per conèixer de primera mà el món de l'empresa.

banner fontana epns 2019

NOVA EXPOSICIÓ D'ART
ESPAI JOVE LA FONTANA

Del 28 de febrer al 15 de març els alumnes de 2n Batx artístic exposen els seus treballs.
Voleu veure imatges de l'anterior al nostre Flickr?.

Banner JPO Març19-

PORTES OBERTES 2019

ESO i BATXILLERAT, el proper dia 9 de març. Inscripció >> AQUÍ

FORMACIÓ PROFESIONAL, el proper dia 30 de març. Inscripció >> AQUÍ

BATXILLERAT - Química aplicada

< Tornar a Comunes

Química aplicada

Crèdits a 1er:  Crèdits a 2on:2 Total Credits: 2

Descripció:

La finalitat d'aquesta matèria és donar una visió totalment experimental de la química. La química aplicada ens apropa a com és el treball real en un laboratori, introduint les diverses tècniques de manera que al final del procés puguem desenvolupar qualsevol tasca experimental. Aquesta matèria no és una ampliació dels continguts de la Química del batxillerat, sinó un complement. És per això que la poden cursar alumnes de qualsevol modalitat científic-tecnològic, independentment de si han triat química o no com a matèria de modalitat.

Temari:

• Riscos i mesures de seguretat en un laboratori químic.
  • Manipulació dels principals aparells de mesura. Magnituds químiques i físiques més importants.
  • Tècniques de separació. Realització dels principals muntatges: Filtració, destil•lació simple i fraccionada, cromatografia, colorimetria, manipulació de la centrifuga.
  • Elaboració i preparació dels principals reactius químics.
  • Anàlisi qualitatiu de substàncies: Identificació de cations i anions, anàlisis d’aigües, anàlisis de medicaments.
  • Anàlisi quantitatiu de substàncies químiques i de la vida quotidiana.
  • Elaboració de productes químics de a vida quotidiana: cosmètics, perfums, pigments i colorants
  • Estudi de propietats físico-químiques lligades als productes químics: La física i la química del color i de la llum.

• Bibliografia:

LOPEZ SOLANAS. V, Tècniques de laboratori. Editorial Edunsa. Barcelona

EMSLEY. J, Guide des produïts chimiques à l’usage du particulier. Editions Odile Jacob. París

FOCHI. G, El secreto de la química. Edicions Robincook. Barcelona