banner preins web

jpo v3b

Aquest Sant Jordi, el teu llibre pot ser part d'una història. #RECICLACULTURA

RECICLA CULTURA 2018

Participa en la 9a. edició del #RECICLACULTURA i fes que els teus llibres visquin noves històries!

>> + info <<

banner ciencia

PROJECTES CIENTÍFICS A L'EPNS

Tenim en marxa dos projectes científics a l'escola: Un a l'FP, el projecte NeurAula, i l'altre al Batxilerat científic, el projecte SWI/UAB.

>> Blog Projecte NeurAula

>> + info Projecte SWI

banner Web

MOSTRA ART JOVE EIXAMPLE '18

Exposició de treballs dels alumnes de Batxillerat artístic i exposició dels cartells seleccionats en el concurs de Cartells de la Mostra Jove, que va guanyar la nostra alumna Laia Balaguer.
De l'4 al 30 de maig al CC Urgell.

>> + info <<

fem agora banner web

FEM ÀGORA

El proper dia 20 d'Abril tindrà a lloc a la nostra escola la 5a trobada filosòfica de Batxillerat sota el títol Sexe, Gènere, Persona. El cartell és obra de la nostra alumna Èlia Camín de 2n de Batxillerat.

>> veure cartell

BATXILLERAT - Química aplicada

< Tornar a Comunes

Química aplicada

Crèdits a 1er:  Crèdits a 2on:2 Total Credits: 2

Descripció:

La finalitat d'aquesta matèria és donar una visió totalment experimental de la química. La química aplicada ens apropa a com és el treball real en un laboratori, introduint les diverses tècniques de manera que al final del procés puguem desenvolupar qualsevol tasca experimental. Aquesta matèria no és una ampliació dels continguts de la Química del batxillerat, sinó un complement. És per això que la poden cursar alumnes de qualsevol modalitat científic-tecnològic, independentment de si han triat química o no com a matèria de modalitat.

Temari:

• Riscos i mesures de seguretat en un laboratori químic.
  • Manipulació dels principals aparells de mesura. Magnituds químiques i físiques més importants.
  • Tècniques de separació. Realització dels principals muntatges: Filtració, destil•lació simple i fraccionada, cromatografia, colorimetria, manipulació de la centrifuga.
  • Elaboració i preparació dels principals reactius químics.
  • Anàlisi qualitatiu de substàncies: Identificació de cations i anions, anàlisis d’aigües, anàlisis de medicaments.
  • Anàlisi quantitatiu de substàncies químiques i de la vida quotidiana.
  • Elaboració de productes químics de a vida quotidiana: cosmètics, perfums, pigments i colorants
  • Estudi de propietats físico-químiques lligades als productes químics: La física i la química del color i de la llum.

• Bibliografia:

LOPEZ SOLANAS. V, Tècniques de laboratori. Editorial Edunsa. Barcelona

EMSLEY. J, Guide des produïts chimiques à l’usage du particulier. Editions Odile Jacob. París

FOCHI. G, El secreto de la química. Edicions Robincook. Barcelona