banner piago

CURSA PIA&GO

El nostre repte és arribar a 15.000 km i 1.000 participants en aquesta primera edició. Tota la informació aquí.

banner munog

MUNOG 2017

Oferim als alumnes convertir-se en diplomàtics de les Nacions Unides i participar en una simulació que es fa a Sindelfingen, Alemanya.

banner botiga online roba

ROBA ESPORTIVA

Podeu comprar a la botiga online la roba esportiva per al proper curs 2017/2018.

banner summem

SUMMEM Aprèn i conviu

En aquest projecte, els estudiants han de descobrir i desenvolupar estratègies que, cooperativament, els ajudin a aprofundir en l’aprenentatge.

BATXILLERAT - Química aplicada

< Tornar a Comunes

Química aplicada

Crèdits a 1er:  Crèdits a 2on:2 Total Credits: 2

Descripció:

La finalitat d'aquesta matèria és donar una visió totalment experimental de la química. La química aplicada ens apropa a com és el treball real en un laboratori, introduint les diverses tècniques de manera que al final del procés puguem desenvolupar qualsevol tasca experimental. Aquesta matèria no és una ampliació dels continguts de la Química del batxillerat, sinó un complement. És per això que la poden cursar alumnes de qualsevol modalitat científic-tecnològic, independentment de si han triat química o no com a matèria de modalitat.

Temari:

• Riscos i mesures de seguretat en un laboratori químic.
  • Manipulació dels principals aparells de mesura. Magnituds químiques i físiques més importants.
  • Tècniques de separació. Realització dels principals muntatges: Filtració, destil•lació simple i fraccionada, cromatografia, colorimetria, manipulació de la centrifuga.
  • Elaboració i preparació dels principals reactius químics.
  • Anàlisi qualitatiu de substàncies: Identificació de cations i anions, anàlisis d’aigües, anàlisis de medicaments.
  • Anàlisi quantitatiu de substàncies químiques i de la vida quotidiana.
  • Elaboració de productes químics de a vida quotidiana: cosmètics, perfums, pigments i colorants
  • Estudi de propietats físico-químiques lligades als productes químics: La física i la química del color i de la llum.

• Bibliografia:

LOPEZ SOLANAS. V, Tècniques de laboratori. Editorial Edunsa. Barcelona

EMSLEY. J, Guide des produïts chimiques à l’usage du particulier. Editions Odile Jacob. París

FOCHI. G, El secreto de la química. Edicions Robincook. Barcelona