Centre amb Projecte d’Innovació Pedagògica Reconegut pel Departament d’EducacióSUMMEM

banner beques senegal

BEQUES SENEGAL

Amb l'objectiu d'afavorir l’escolarització d’aquells alumnes que tenen més dificultats per accedir a l’escola .
Del 6 al 31 de maig.

Per a més info, AQUÍ

banner recicla cultura

RECICLA CULTURA

El dia 24 de maig us convidem a participar a la nostra fira solidària de llibres.
Transforma un llibre en un nou lector!

MÉS INFO+

Premis excel·lència educativa

PREMIS A L'EXCEL·LÈNCIA EDUCATIVA

L'objectiu és reconèixer les trajectòries d'alumnes de 2n de Batxillerat amb un bon expedient acadèmic i amb una major alineació amb els valors i actituds que es promouen des de l'escola.

>> Vull saber més <<

banner mostra art eixample

EXPOSEM!

Mostra d'Art Jove Eixample

Del dia 10 al 29 de maig. Mostra treballs alumnes 1r i 2n de batx. Centre Cívic Urgell.

MÉS INFO+

BATXILLERAT - Química aplicada

< Tornar a Comunes

Química aplicada

Crèdits a 1er:  Crèdits a 2on:2 Total Credits: 2

Descripció:

La finalitat d'aquesta matèria és donar una visió totalment experimental de la química. La química aplicada ens apropa a com és el treball real en un laboratori, introduint les diverses tècniques de manera que al final del procés puguem desenvolupar qualsevol tasca experimental. Aquesta matèria no és una ampliació dels continguts de la Química del batxillerat, sinó un complement. És per això que la poden cursar alumnes de qualsevol modalitat científic-tecnològic, independentment de si han triat química o no com a matèria de modalitat.

Temari:

• Riscos i mesures de seguretat en un laboratori químic.
  • Manipulació dels principals aparells de mesura. Magnituds químiques i físiques més importants.
  • Tècniques de separació. Realització dels principals muntatges: Filtració, destil•lació simple i fraccionada, cromatografia, colorimetria, manipulació de la centrifuga.
  • Elaboració i preparació dels principals reactius químics.
  • Anàlisi qualitatiu de substàncies: Identificació de cations i anions, anàlisis d’aigües, anàlisis de medicaments.
  • Anàlisi quantitatiu de substàncies químiques i de la vida quotidiana.
  • Elaboració de productes químics de a vida quotidiana: cosmètics, perfums, pigments i colorants
  • Estudi de propietats físico-químiques lligades als productes químics: La física i la química del color i de la llum.

• Bibliografia:

LOPEZ SOLANAS. V, Tècniques de laboratori. Editorial Edunsa. Barcelona

EMSLEY. J, Guide des produïts chimiques à l’usage du particulier. Editions Odile Jacob. París

FOCHI. G, El secreto de la química. Edicions Robincook. Barcelona