PIA&GO2018

PIA&GO 2018

La cursa saludable i solidària de l'escola pia. APUNTA'T!

>> +info <<

>> Web de la PIA&GO <<

>> Veure vídeo resum <<

jam poètica octubre 2018

No us perdeu la 1a. JAM POÈTICA del curs, el proper divendres 19 d'octubre a les 18h a l'aula 513.

El tema és EUROPA i la preparen els alumnes de batxillerat i està oberta a tots els que gaudiu de la poesia, la música i l'art. Us hi esperem!

banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

acte inaugural2

El proper 19 d’octubre, a les 12:30, alumnes de primer de Batxillerat, professors, mares i pares esteu convidats a l’acte d’inauguració del curs acadèmic, a la sala d'actes de l'escola (Diputació 275).

Es necessari fer inscripció prèvia a través de la web.

BATXILLERAT - Química aplicada

< Tornar a Comunes

Química aplicada

Crèdits a 1er:  Crèdits a 2on:2 Total Credits: 2

Descripció:

La finalitat d'aquesta matèria és donar una visió totalment experimental de la química. La química aplicada ens apropa a com és el treball real en un laboratori, introduint les diverses tècniques de manera que al final del procés puguem desenvolupar qualsevol tasca experimental. Aquesta matèria no és una ampliació dels continguts de la Química del batxillerat, sinó un complement. És per això que la poden cursar alumnes de qualsevol modalitat científic-tecnològic, independentment de si han triat química o no com a matèria de modalitat.

Temari:

• Riscos i mesures de seguretat en un laboratori químic.
  • Manipulació dels principals aparells de mesura. Magnituds químiques i físiques més importants.
  • Tècniques de separació. Realització dels principals muntatges: Filtració, destil•lació simple i fraccionada, cromatografia, colorimetria, manipulació de la centrifuga.
  • Elaboració i preparació dels principals reactius químics.
  • Anàlisi qualitatiu de substàncies: Identificació de cations i anions, anàlisis d’aigües, anàlisis de medicaments.
  • Anàlisi quantitatiu de substàncies químiques i de la vida quotidiana.
  • Elaboració de productes químics de a vida quotidiana: cosmètics, perfums, pigments i colorants
  • Estudi de propietats físico-químiques lligades als productes químics: La física i la química del color i de la llum.

• Bibliografia:

LOPEZ SOLANAS. V, Tècniques de laboratori. Editorial Edunsa. Barcelona

EMSLEY. J, Guide des produïts chimiques à l’usage du particulier. Editions Odile Jacob. París

FOCHI. G, El secreto de la química. Edicions Robincook. Barcelona