banner marato lectura

MARATÓ DE LECTURA

Us imagineu que gràcies a la lectura     d´un llibre una persona aprèn a llegir?

Us imagineu tenir un repte de lectura?

+ informació aquí.

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Celebrem el dia de la ciència amb tallers a l'ESO i conferències al Batxillerat. + informació aquí.

banner evsw 2017

II SETMANA EUROPEA DE LA FP

Com l'any passat, ens hem sumat a aquesta iniciativa amb tot un seguit d'activitats per als grups de formació profesional. + informació aquí.

banner munog

EGMUN 2017

Oferim als alumnes convertir-se en diplomàtics de les Nacions Unides i participar en una simulació que es fa a Espergaerde, Dinamarca.

10 anys  color fons blanc

INNOVACIÓ EN FORMACIÓ PROFESSIONAL A L‘ESCOLA PIA NOSTRA SENYORA:

PROJECTE ‘EXPERIMENTA, COMUNICA, INTEGRA’

La innovació és l'eina que tenen dels centres per transformar l'educació, fer-la més significativa i de més qualitat, a la vegada que inclusiva i a l'abast de tothom. En aquesta edició, volem que el Cicle Formatiu de Grau Superior en Laboratori Clínic i Biomèdic i també la resta de Cicles Formatius del nostre centre facin un salt qualitatiu en la seva oferta formativa. Donant l'oportunitat als alumnes de realitzar aquest projecte aconseguirem, de manera integrada, submergir-los en una experiència d'aprenentatge única i treballar competències diverses emmarcades en un treball multidisciplinari. Tot i ser el primer cop que volem participar en el Pla de Mesures d'Innovació a la FP en els CGFS de Laboratori Clínic i Biomèdic (LCB) i d'Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius (A3D), la nostra escola té precedents en la realització de projectes en el marc d'aquest programa: el nostre centre ha obtingut ajuts per a realitzar projectes relacionats amb l'atenció sanitària en el Cicle Formatiu de Grau Mig de Cures Auxiliars d'Infermeria (CAI) en els dos cursos acadèmics anteriors, amb els projectes 'Unitat d'Atenció en Salut' i 'One Drop Two Lives'. El centre compta amb professorat especialitzat en recerca biomèdica, amb un gran interès en realitzar projectes d'innovació educativa i en desenvolupar l'oferta formativa de la Formació Professional a l'escola.

Aquest projecte, dissenyat a partir de les característiques de l'aprenentatge basat en projectes, consisteix en l'obtenció per part dels alumnes de dades biomèdiques de persones, que es traduiran en consells sanitaris informatius amb la intenció d'ajudar a millorar la seva qualitat de vida. Es basa en la realització d'un senzill experiment de mesura del metabolisme de la glucosa similar a l'usat per detectar la diabetis, i implica la generació d'una pàgina web de fàcil ús per a avaluar aquest paràmetre en les persones que realitzin l'experiment. Trobareu l’enllaç de la pàgina web realitzada pels alumnes de 1r del Cicle d’Animació 3D, Jocs I Entorns Interactius al final del text.

El marc de treball proposat és important perquè és equiparable a un context real en un laboratori on es vol obtenir dades per a realitzar un servei a la comunitat, de manera que els aprenentatges que s'hi poden donar esdevenen significatius per als alumnes. Les persones que participen en l'experiment, a través de l'aplicació web, obtenen consells sanitaris en funció dels resultats obtinguts. La realització del projecte es basa en la formació de grups de treball cooperatiu, el producte dels quals es va acoblant fins a obtenir cadascun dels resultats definits. El projecte inclou la realització d'una comunicació científica en format pòster i un vídeo divulgatiu del desenvolupament, on els alumnes podran transmetre a altres alumnes i a la comunitat educativa de l'escola els resultats i l'experiència d'haver participat al projecte.

L’experiment consisteix en prendre cinc mesures de glucosa en sang mitjançant puncions capil·lars, prenent un gel esportiu tot seguit de la primera mesura. Al final, les dades obtingudes s’introduiran a l’aplicació web, obtenint al moment el retorn dels consells sanitaris.

projecte labo01

>>> APLICACIÓ WEB <<<