banner piago

CURSA PIA&GO

El nostre repte és arribar a 15.000 km i 1.000 participants en aquesta primera edició. Tota la informació aquí.

banner guixetes extraescolars

GUIXETES I EXTRAESCOLARS

Reserva de guixeta i inscripció a activitats extraescolars a la botiga online fins el 30 de setembre.

banner botiga online roba

ROBA ESPORTIVA

Podeu comprar a la botiga online la roba esportiva per al proper curs 2017/2018.

banner botiga online roba epns

LLIBRES DE TEXT

Podeu comprar a la botiga online els llibres de text per al proper curs 2017/2018.

esocap

L'Escola Pia Nostra Senyora ofereix l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) dins del marc d'una escola inclusiva. Som una escola per adolescents en la que no només eduquem en matèries curriculars sino que resolem conflictes, eduquem en el treball en equip, ajudem a solucionar problemes i potenciem els valors propis de cada alumne en una etapa de canvi constant i de creixement cap a la maduresa.

És per això que el lema de la nostra escola és "cada persona, un projecte".

QUÈ PRIORITZEM?

• Metodologies i aprenentatges
  • Seguiment individualitzat
  • Departament d’orientació escolar/ Seguiment i orientació acadèmica i professional
  • Desenvolupament de la creativitat
  • Intercanvis amb l’estranger
  • Treballs per projectes

I ho duem a terme amb:

• Projectes que potencien el treball en equip
  • Bon treball experimental
  • Club de Lectura
  • Mediació
  • Competència social

L’Educació Secundària Obligatòria (E.S.O.) és una etapa de 4 cursos.

Els alumnes de l’escola fan 31 hores de classe a la setmana (les 30 obligatòries més 1 de complementària). Les àrees que els alumnes treballen s’organitzen en diferents tipus de matèries:

1. Les matèries comunes que desenvolupen les capacitats i els continguts d’ensenyament de caràcter preceptiu establerts en el currículum corresponent a les diferents àrees.
  2. Les matèries optatives (1r, 2n i 3r):
    1. que permeten aprofundir en aquestes capacitats obligatòries per a tots els alumnes (matèries d’aprofundiment i d’ampliació).
    2. que inicien el treball en altres àrees d’interès des del punt de vista de l’educació integral i orienten professionalment (matèries d’orientació i d’iniciació)
    3. que permeten realitzar activitats de reforç per aconseguir les Competències Bàsiques (matèries de reforç). Els alumnes trien els que cursaran segons l’oferta del Centre i amb l’orientació del tutor.
  3. Les matèries específiques segons l’itinerari escollit (només 4t).
  4. El Treball de Síntesi que ajuda a adquirir una visió global del treball realitzat durant el curs escolar i facilitar la tasca d’avaluació (1r, 2n i 3r).
  5. El Treball per Projectes (TxP) a 1r cicle, i ’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), a 3r d’ESO, que permet el treball interdisciplinar entre diferents matèries del currículum del nivell.
  6. El Projecte de Recerca, que es treballa al llarg d’una setmana i es presenta una memòria escrita el mes de juny (només 4t).
  7. Les matèries complementàries, que són d’una hora setmanal i fomenten l’educació en valors per tal de complementar la formació integral de l’alumne.

La distribució curricular tant d’hores com de matèries, varia segons el curs: