banner preins web

jpo v3b

Aquest Sant Jordi, el teu llibre pot ser part d'una història. #RECICLACULTURA

RECICLA CULTURA 2018

Participa en la 9a. edició del #RECICLACULTURA i fes que els teus llibres visquin noves històries!

>> + info <<

banner ciencia

PROJECTES CIENTÍFICS A L'EPNS

Tenim en marxa dos projectes científics a l'escola: Un a l'FP, el projecte NeurAula, i l'altre al Batxilerat científic, el projecte SWI/UAB.

>> Blog Projecte NeurAula

>> + info Projecte SWI

banner Web

MOSTRA ART JOVE EIXAMPLE '18

Exposició de treballs dels alumnes de Batxillerat artístic i exposició dels cartells seleccionats en el concurs de Cartells de la Mostra Jove, que va guanyar la nostra alumna Laia Balaguer.
De l'4 al 30 de maig al CC Urgell.

>> + info <<

fem agora banner web

FEM ÀGORA

El proper dia 20 d'Abril tindrà a lloc a la nostra escola la 5a trobada filosòfica de Batxillerat sota el títol Sexe, Gènere, Persona. El cartell és obra de la nostra alumna Èlia Camín de 2n de Batxillerat.

>> veure cartell

esocap

L'Escola Pia Nostra Senyora ofereix l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) dins del marc d'una escola inclusiva. Som una escola per adolescents en la que no només eduquem en matèries curriculars sino que resolem conflictes, eduquem en el treball en equip, ajudem a solucionar problemes i potenciem els valors propis de cada alumne en una etapa de canvi constant i de creixement cap a la maduresa.

És per això que el lema de la nostra escola és "cada persona, un projecte".

QUÈ PRIORITZEM?

• Metodologies i aprenentatges
  • Seguiment individualitzat
  • Departament d’orientació escolar/ Seguiment i orientació acadèmica i professional
  • Desenvolupament de la creativitat
  • Intercanvis amb l’estranger
  • Treballs per projectes

I ho duem a terme amb:

• Projectes que potencien el treball en equip
  • Bon treball experimental
  • Club de Lectura
  • Mediació
  • Competència social

L’Educació Secundària Obligatòria (E.S.O.) és una etapa de 4 cursos.

Els alumnes de l’escola fan 31 hores de classe a la setmana (les 30 obligatòries més 1 de complementària). Les àrees que els alumnes treballen s’organitzen en diferents tipus de matèries:

1. Les matèries comunes que desenvolupen les capacitats i els continguts d’ensenyament de caràcter preceptiu establerts en el currículum corresponent a les diferents àrees.
  2. Les matèries optatives (1r, 2n i 3r):
    1. que permeten aprofundir en aquestes capacitats obligatòries per a tots els alumnes (matèries d’aprofundiment i d’ampliació).
    2. que inicien el treball en altres àrees d’interès des del punt de vista de l’educació integral i orienten professionalment (matèries d’orientació i d’iniciació)
    3. que permeten realitzar activitats de reforç per aconseguir les Competències Bàsiques (matèries de reforç). Els alumnes trien els que cursaran segons l’oferta del Centre i amb l’orientació del tutor.
  3. Les matèries específiques segons l’itinerari escollit (només 4t).
  4. El Treball de Síntesi que ajuda a adquirir una visió global del treball realitzat durant el curs escolar i facilitar la tasca d’avaluació (1r, 2n i 3r).
  5. El Treball per Projectes (TxP) a 1r cicle, i ’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), a 3r d’ESO, que permet el treball interdisciplinar entre diferents matèries del currículum del nivell.
  6. El Projecte de Recerca, que es treballa al llarg d’una setmana i es presenta una memòria escrita el mes de juny (només 4t).
  7. Les matèries complementàries, que són d’una hora setmanal i fomenten l’educació en valors per tal de complementar la formació integral de l’alumne.

La distribució curricular tant d’hores com de matèries, varia segons el curs: