Acte presentació SUMMEM 30/1/19 La Pedrera

PRESENTACIÓ PROJECTE SUMMEM

El proper dimecres 30 de gener, tindrà lloc l'acte de presentació del Projecte Educatiu SUMMEM, a l'auditori de La Pedrera, a les 18h.

Podeu fer la vostra inscripció aquí abans del 18 de gener.

taller mares i pares ampa

TALLER DE MARES I PARES

CONVIURE AMB ADOLESCENTS. L'educació emocional, les habilitats socials i la resolució de conflictes a casa. A càrrec de la Dra. Juani Mesa.

21, 24, 29 y 31 de gener de 18.30h a 20.30h.

Taller gratuït. La durada del taller són els 4 dies. Cal inscriure's abans del 15 de gener.

conferencia Neurologia

CONFERÈNCIA

Conferència "Neurologia en el món emocional i social. Relació amb l'aprenentatge i la vida." a càrrec de la Sra. Marta Ligioiz Vázquez.

Dimarts 22 de gener a les 18.30h.

>> Incripcions aquí (abans del 15/1/19) <<

26/1/19 Jornada de Portes Obertes ESO BATXILLERAT

PORTES OBERTES 2019

Jornada de portes obertes ESO i BATXILLERAT, el proper dia 26 de gener. Apunteu-vos la data!

PODEU FER LA INSCRIPCIÓ AQUÍ

< Tornar a ESO

Habilitats socials
Matèria Complementaria Curs: 1er i 2on ESO
Hores setmanals: 1

Descripció:

La matèria d’Habilitats Socials s’imparteix en una hora complementària que el centre afegeix al currículum de tots els alumnes del 1r cicle d’ESO i s’avalua com qualsevol altra matèria.

La duu a terme l’equip tutorial de primer cicle coordinat per la cap d’estudis del cicle i amb l’assessorament extern de la coautora del “Programa de Competència Social”, la senyora Juani Mesa.

Amb les Habilitats Socials es pretén aconseguir tenir una conducta hàbil de comunicació interpersonal. Saber escoltar, saber demanar un favor, saber elogiar el que està ben fet, saber disculpar-se per alguna cosa mal feta, saber dir que no, saber presentar una queixa i saber rebre-la, saber mostrar desacord, saber negociar, o posar-se d’acord amb qui estava en desacord, saber expressar els propis sentiments, saber fer front a la por, al ridícul o al fracàs.

En definitiva, el fet de tenir habilitats socials ens fa ser persona i ens ajuda a relacionar-nos bé amb els altres.

Temari:

Habilitats cognitives:

Es tracta d’intentar desenvolupar mitjançant jocs o còmics els cinc pensaments necessaris per a la resolució de problemes interpersonals. Aquests pensaments són:

• Pensament causal: capacitat de determinar l’origen o la causa dels problemes.
  • Pensament alternatiu: habilitat d’imaginar el major nombre de solucions a un problema determinat.
  • Pensament conseqüencial: capacitat de preveure les conseqüències d’un fet.
  • Pensament de perspectiva: habilitat de situar-se en el lloc de l’altre. És el contrari de l’egocentrisme.
  • Pensament de mitjans-fi: capacitat complexa que suposa saber-se fixar objectius i organitzar els mitjans per aconseguir-los.

Creixement moral:

Es tracta d’intentar desenvolupar a través del plantejament de dilemes morals els sis estadis de desenvolupament moral pels quals hauria de passar una persona en l’adquisició de valors. Aquests estadis són:

• Heteronomia: és l’estadi propi de la infantesa fins els cinc anys. El bé i el mal el determinen els altres. El seu únic fre és el temor al càstig.
  • Egoisme mutu: és també un estadi propi de la infantesa, des dels sis fins els dotze anys en el qual es descobreixen les regles del joc. Cal complir les regles del joc, no per por al càstig (primer estadi) ni per respecte als altres sinó per egoisme; perquè comprèn que si no les compleix no el deixaran jugar o que els altres també farien trampes i seria un caos. És l’estadi de la llei del talió, de l’egoisme mutu. Es fa als altres el que ens fan a nosaltres.
  • Expectatives interpersonals: ja no ens movem per la por (primer estadi) ni per regles mútues inflexibles (segon estadi) sinó pel desig d’agradar i de ser acceptats. La pitjor situació es viu quan hi ha un conflicte d’expectatives entre els pares i els amics
  • Responsabilitat i compromís: actuar bé és fer allò a què lliurement t’has compromès no per por, ni per egoisme, ni per quedar bé, sinó per la responsabilitat davant de la família, els amics, la societat.
  • Tots tenen dret: és l’estadi de l’obertura al món. Tots els éssers humans tenen dret a la vida i a la llibertat.
  • Tots som iguals. Es compren que tothom té dret no tan sols a la vida i a la llibertat sinó que cal creure en la dignitat i la igualtat de totes les persones. La regla d’or és: "fer als altres el que vull que em facin a mi".

Programa de competència social.

< Tornar a ESO