Centre amb Projecte d’Innovació Pedagògica Reconegut pel Departament d’EducacióSUMMEM

banner beques senegal

BEQUES SENEGAL

Amb l'objectiu d'afavorir l’escolarització d’aquells alumnes que tenen més dificultats per accedir a l’escola .
Del 6 de maig al 14 de juny.

Per a més info, AQUÍ

banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual.

Newsletter 37 - Juny 2019

banner premis xarxa red

PARTICIPEM ALS PREMIS RED19

Que reconeixen els bons treballs fets pels Consells de redacció de la xarxa de Revistes Escolars Digitals (RED).
277 Report, la nostra revista digital

Per a més info AQUÍ.

banner premis empren

PREMIS FPemprèn

Participem en els Premis FPemprèn de foment de l’emprenedoria  que organitza la Fundació BCN FP i l’Ajuntament de Barcelona.

Per a més info, AQUÍ

< Tornar a ESO

Habilitats socials i Mediació
Matèria Complementària Curs: 3er ESO
Hores setmanals: 1

Descripció:

La matèria d’Habilitats Socials i Mediació s’imparteix en una hora complementària que el centre afegeix al currículum de tots els alumnes de 3r d’ESO i s’avalua com qualsevol altra matèria.

La duu a terme l’equip tutorial del nivell coordinat per la cap d’estudis del cicle.

Els objectius de la matèria són: Desenvolupar la intel·ligència emocional i, identificar i resoldre conflictes. L’assoliment d’aquests objectius s’aconsegueix a partir dels continguts que es treballen al llarg del curs.

El fet de tenir unes bones habilitats socials ens fa ser persona i ens ajuda a relacionar-nos bé amb els altres.

Temari:

• Consciència emocional:
    • Presa de consciència de les pròpies emocions.
    • Donar nom a les pròpies emocions.
    • Comprensió de les emocions dels altres.
  • Regulació emocional:
    • Expressió emocional.
    • Capacitat per a la regulació emocional.
  • Autonomia personal:
    • Autoestima, actitud positiva.
    • Anàlisis crític de normes socials.
    • Buscar ajuda i recursos.
    • Auto eficàcia emocional.
  • Intel·ligència interpersonal i habilitats socials:
    • Dominar les habilitats socials bàsiques.
    • Respecte pels altres.
    • Comunicació receptiva.
    • Comunicació expressiva.
    • Comportament pros-social i cooperació
    • Assertivitat.
  • Resolució de conflictes:
    • Aprendre estratègies per a la resolució de conflictes, dins i fora de l’àmbit escolar:
    • Desenvolupar habilitats de comunicació, reflexió i autocontrol: Diferències en la percepció, barreres semàntiques, prejudicis i estereotips, inferències, “missatges jo”, escolta activa, ...
    • Afavorir un bon clima d’aula i de Centre.
    • Simulació de mediacions entre iguals.
    • Incorporació en el Servei de Mediació per a aquells/es alumnes que vulguin.

Material i enllaços

Pàgines web:

Bibliografia

Educar las emociones i los sentimientos. M. Segura, M. Arcas. Narcea. S.A. Ediciones.

Emocionate. Anna Soldevila. Psicologia Piràmide.

Desarrolla tu inteligencia emocional. Kairós.

< Tornar a ESO