banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Dins la setmana de la ciència, el dia 15 de novembre celebrem el dia de la ciència amb diferents activitats a l'ESO i batxillerat preparades pel departament de ciències amb la col·laboració d'alumnes de primer de Batxillerat.

banner munog

EGMUN 2018

Del 13 al 19 /11 alguns dels nostres alumnes de 2n BATX són a Dinamarca per participar a l'EGMUN (Espergaerde Gymnasium Model United Nations)

banner josep calasanç02

SANT JOSEP DE CALASSANÇ

El proper 27 de novembre celebrem el dia de Sant Josep de Calassanç, fundador de l'escola. Estigueu ben atents perquè en breu us informarem de les activitats que tenim programades per aquest dia.

< Tornar a ESO

Habilitats socials i Mediació
Matèria Complementària Curs: 3er ESO
Hores setmanals: 1

Descripció:

La matèria d’Habilitats Socials i Mediació s’imparteix en una hora complementària que el centre afegeix al currículum de tots els alumnes de 3r d’ESO i s’avalua com qualsevol altra matèria.

La duu a terme l’equip tutorial del nivell coordinat per la cap d’estudis del cicle.

Els objectius de la matèria són: Desenvolupar la intel·ligència emocional i, identificar i resoldre conflictes. L’assoliment d’aquests objectius s’aconsegueix a partir dels continguts que es treballen al llarg del curs.

El fet de tenir unes bones habilitats socials ens fa ser persona i ens ajuda a relacionar-nos bé amb els altres.

Temari:

• Consciència emocional:
    • Presa de consciència de les pròpies emocions.
    • Donar nom a les pròpies emocions.
    • Comprensió de les emocions dels altres.
  • Regulació emocional:
    • Expressió emocional.
    • Capacitat per a la regulació emocional.
  • Autonomia personal:
    • Autoestima, actitud positiva.
    • Anàlisis crític de normes socials.
    • Buscar ajuda i recursos.
    • Auto eficàcia emocional.
  • Intel·ligència interpersonal i habilitats socials:
    • Dominar les habilitats socials bàsiques.
    • Respecte pels altres.
    • Comunicació receptiva.
    • Comunicació expressiva.
    • Comportament pros-social i cooperació
    • Assertivitat.
  • Resolució de conflictes:
    • Aprendre estratègies per a la resolució de conflictes, dins i fora de l’àmbit escolar:
    • Desenvolupar habilitats de comunicació, reflexió i autocontrol: Diferències en la percepció, barreres semàntiques, prejudicis i estereotips, inferències, “missatges jo”, escolta activa, ...
    • Afavorir un bon clima d’aula i de Centre.
    • Simulació de mediacions entre iguals.
    • Incorporació en el Servei de Mediació per a aquells/es alumnes que vulguin.

Material i enllaços

Pàgines web:

Bibliografia

Educar las emociones i los sentimientos. M. Segura, M. Arcas. Narcea. S.A. Ediciones.

Emocionate. Anna Soldevila. Psicologia Piràmide.

Desarrolla tu inteligencia emocional. Kairós.

< Tornar a ESO