banner summem

SUMMEM Aprèn i conviu

En aquest projecte, els estudiants han de descobrir i desenvolupar estratègies que, cooperativament, els ajudin a aprofundir en l’aprenentatge.

banner info inici curs

INFORMACIONS CURS 2017/2018

Tota la informació a tenir en compte de cara al setembre, relativa a l'inici del curs 2017/2018.

banner botiga online roba

ROBA ESPORTIVA

Podeu comprar a la botiga online la roba esportiva per al proper curs 2017/2018.

banner botiga online roba epns

LLIBRES DE TEXT

Podeu comprar a la botiga online els llibres de text per al proper curs 2017/2018.

< Tornar a ESO

Habilitats socials i Mediació
Matèria Complementària Curs: 3er ESO
Hores setmanals: 1

Descripció:

La matèria d’Habilitats Socials i Mediació s’imparteix en una hora complementària que el centre afegeix al currículum de tots els alumnes de 3r d’ESO i s’avalua com qualsevol altra matèria.

La duu a terme l’equip tutorial del nivell coordinat per la cap d’estudis del cicle.

Els objectius de la matèria són: Desenvolupar la intel·ligència emocional i, identificar i resoldre conflictes. L’assoliment d’aquests objectius s’aconsegueix a partir dels continguts que es treballen al llarg del curs.

El fet de tenir unes bones habilitats socials ens fa ser persona i ens ajuda a relacionar-nos bé amb els altres.

Temari:

• Consciència emocional:
    • Presa de consciència de les pròpies emocions.
    • Donar nom a les pròpies emocions.
    • Comprensió de les emocions dels altres.
  • Regulació emocional:
    • Expressió emocional.
    • Capacitat per a la regulació emocional.
  • Autonomia personal:
    • Autoestima, actitud positiva.
    • Anàlisis crític de normes socials.
    • Buscar ajuda i recursos.
    • Auto eficàcia emocional.
  • Intel·ligència interpersonal i habilitats socials:
    • Dominar les habilitats socials bàsiques.
    • Respecte pels altres.
    • Comunicació receptiva.
    • Comunicació expressiva.
    • Comportament pros-social i cooperació
    • Assertivitat.
  • Resolució de conflictes:
    • Aprendre estratègies per a la resolució de conflictes, dins i fora de l’àmbit escolar:
    • Desenvolupar habilitats de comunicació, reflexió i autocontrol: Diferències en la percepció, barreres semàntiques, prejudicis i estereotips, inferències, “missatges jo”, escolta activa, ...
    • Afavorir un bon clima d’aula i de Centre.
    • Simulació de mediacions entre iguals.
    • Incorporació en el Servei de Mediació per a aquells/es alumnes que vulguin.

Material i enllaços

Pàgines web:

Bibliografia

Educar las emociones i los sentimientos. M. Segura, M. Arcas. Narcea. S.A. Ediciones.

Emocionate. Anna Soldevila. Psicologia Piràmide.

Desarrolla tu inteligencia emocional. Kairós.

< Tornar a ESO