Acte presentació SUMMEM 30/1/19 La Pedrera

PRESENTACIÓ PROJECTE SUMMEM

El proper dimecres 30 de gener, tindrà lloc l'acte de presentació del Projecte Educatiu SUMMEM, a l'auditori de La Pedrera, a les 18h.

Podeu fer la vostra inscripció aquí abans del 18 de gener.

taller mares i pares ampa

TALLER DE MARES I PARES

CONVIURE AMB ADOLESCENTS. L'educació emocional, les habilitats socials i la resolució de conflictes a casa. A càrrec de la Dra. Juani Mesa.

21, 24, 29 y 31 de gener de 18.30h a 20.30h.

Taller gratuït. La durada del taller són els 4 dies. Cal inscriure's abans del 15 de gener.

conferencia Neurologia

CONFERÈNCIA

Conferència "Neurologia en el món emocional i social. Relació amb l'aprenentatge i la vida." a càrrec de la Sra. Marta Ligioiz Vázquez.

Dimarts 22 de gener a les 18.30h.

>> Incripcions aquí (abans del 15/1/19) <<

26/1/19 Jornada de Portes Obertes ESO BATXILLERAT

PORTES OBERTES 2019

Jornada de portes obertes ESO i BATXILLERAT, el proper dia 26 de gener. Apunteu-vos la data!

PODEU FER LA INSCRIPCIÓ AQUÍ

< Tornar a ESO

Habilitats socials i Mediació
Matèria Complementària Curs: 3er ESO
Hores setmanals: 1

Descripció:

La matèria d’Habilitats Socials i Mediació s’imparteix en una hora complementària que el centre afegeix al currículum de tots els alumnes de 3r d’ESO i s’avalua com qualsevol altra matèria.

La duu a terme l’equip tutorial del nivell coordinat per la cap d’estudis del cicle.

Els objectius de la matèria són: Desenvolupar la intel·ligència emocional i, identificar i resoldre conflictes. L’assoliment d’aquests objectius s’aconsegueix a partir dels continguts que es treballen al llarg del curs.

El fet de tenir unes bones habilitats socials ens fa ser persona i ens ajuda a relacionar-nos bé amb els altres.

Temari:

• Consciència emocional:
    • Presa de consciència de les pròpies emocions.
    • Donar nom a les pròpies emocions.
    • Comprensió de les emocions dels altres.
  • Regulació emocional:
    • Expressió emocional.
    • Capacitat per a la regulació emocional.
  • Autonomia personal:
    • Autoestima, actitud positiva.
    • Anàlisis crític de normes socials.
    • Buscar ajuda i recursos.
    • Auto eficàcia emocional.
  • Intel·ligència interpersonal i habilitats socials:
    • Dominar les habilitats socials bàsiques.
    • Respecte pels altres.
    • Comunicació receptiva.
    • Comunicació expressiva.
    • Comportament pros-social i cooperació
    • Assertivitat.
  • Resolució de conflictes:
    • Aprendre estratègies per a la resolució de conflictes, dins i fora de l’àmbit escolar:
    • Desenvolupar habilitats de comunicació, reflexió i autocontrol: Diferències en la percepció, barreres semàntiques, prejudicis i estereotips, inferències, “missatges jo”, escolta activa, ...
    • Afavorir un bon clima d’aula i de Centre.
    • Simulació de mediacions entre iguals.
    • Incorporació en el Servei de Mediació per a aquells/es alumnes que vulguin.

Material i enllaços

Pàgines web:

Bibliografia

Educar las emociones i los sentimientos. M. Segura, M. Arcas. Narcea. S.A. Ediciones.

Emocionate. Anna Soldevila. Psicologia Piràmide.

Desarrolla tu inteligencia emocional. Kairós.

< Tornar a ESO