banner preins web

jpo v3b

Aquest Sant Jordi, el teu llibre pot ser part d'una història. #RECICLACULTURA

RECICLA CULTURA 2018

Participa en la 9a. edició del #RECICLACULTURA i fes que els teus llibres visquin noves històries!

>> + info <<

banner ciencia

PROJECTES CIENTÍFICS A L'EPNS

Tenim en marxa dos projectes científics a l'escola: Un a l'FP, el projecte NeurAula, i l'altre al Batxilerat científic, el projecte SWI/UAB.

>> Blog Projecte NeurAula

>> + info Projecte SWI

banner Web

MOSTRA ART JOVE EIXAMPLE '18

Exposició de treballs dels alumnes de Batxillerat artístic i exposició dels cartells seleccionats en el concurs de Cartells de la Mostra Jove, que va guanyar la nostra alumna Laia Balaguer.
De l'4 al 30 de maig al CC Urgell.

>> + info <<

fem agora banner web

FEM ÀGORA

El proper dia 20 d'Abril tindrà a lloc a la nostra escola la 5a trobada filosòfica de Batxillerat sota el títol Sexe, Gènere, Persona. El cartell és obra de la nostra alumna Èlia Camín de 2n de Batxillerat.

>> veure cartell

PROJECTE COMENIUS BILATERAL (2011-2013): BRIDGING THE NORTH AND THE SOUTH BY MEANS OF NATURE'S FOUR ELEMENTS

logo comenius txt
Bridging the North and the South by means of Nature’s Four Elements és el Projecte Comenius Bilateral que hem realitzat juntament amb la Tornedalsskolan de Haparanda (Suècia) i amb el qual hem obtingut el Segell de Qualitat Nacional d'eTwinning de l'agència espanyola.

img105

El centre d’interès del projecte gira a l’entorn de les ciències naturals, la biodiversitat concretament, amb diferents activitats de les altres disciplines científiques. L’objectiu és buscar, descobrir i conèixer, en aquests dos entorns tan contrastats, els quatre elements de la natura: aigua, terra, aire i foc.

sany0886 1
Tot i la temàtica científica, hem lligat el projecte a totes les àrees del currículum i hem treballat els quatre elements des de moltes vessants diferents. Els alumnes que hi ha participat són de totes les modalitats de Batxillerat, el que ha enriquit la realització de les activitats i els productes finals. Així mateix, els nostres  alumnes Comenius han realitzat els seus Treballs de Recerca en anglès sobre temàtiques variades però inspirades en aquesta experiència.

La Plataforma Twinspace d’eTwinning recull tota la feina feta (treballs, materials, vídeos,...) així com els Treballs de Recerca. També podeu accedir-hi des de l'XTEC, la pàgina web del Departament d'Educació de la Generalitat. Us convidem a donar-hi un cop d’ull!

El projecte ha tingut dues mobilitats, una primera el març del 2012, quan vam viatjar a Suècia i la segona, l’octubre del 2012, quan el grup suec ens va visitar. Podeu llegir sobre aquestes estades en els articles publicats a la Revista Espiadimonis números 9 i 10.

img 0610.1Durant l’estada a Haparanda, més enllà de les activitats pròpies del projecte, com són l’estudi de les aurores boreals, la qualitat de l’aire i l’aigua, la contaminació, la fauna i flora, el paisatge, etc. vam tenir l’oportunitat de conèixer com és el dia a dia pels adolescents en una zona tan diferent, on la climatologia de fred extrem fa que les activitats tinguin poc a veure amb les dels nostres alumnes. I a més, vam també fer activitats de caire més cultural i lúdic com conèixer l’àrea de Norrbotten, la cultura dels lapons, fer escultures amb neu, visitar Santa Claus a Rovaniemi, entrar en un castell de neu i gaudir de les activitats esportives típiques de la zona: esquí de fons, motos de neu, pesca en el gel, carreres de trineus,...
p1090291 1
A casa nostra els alumnes suecs van experimentar la gran ciutat i vam continuar treballant el projecte, resseguint els mateixos elements de la natura però en un entorn molt diferent. Vam fer activitats relacionades amb els elements tant a Barcelona com als voltants (Arenys de Mar, Collserola,..) i d’altres de culturals i lúdiques en un entorn de sol i platja.

És la segona vegada que fem un Comenius amb aquesta escola del nord d’Europa. Tot plegat està pensat per oferir més enllà d’un projecte europeu per img 0605millorar la competència lingüística en anglès i els coneixements sobre biodiversitat, una experiència vital única i diferent, que ajudi al desenvolupament personal i que promogui valors i actituds de respecte, tolerància,…entre els joves del nord i el sud d’Europa.