Centre amb Projecte d’Innovació Pedagògica Reconegut pel Departament d’EducacióSUMMEM

pujada motserrat 2017

XXXIV PUJADA A MONTSERRAT

Un any més, caminarem tots junts fins a Montserrat, enguany la nit del 3 de maig. A més col·laborareu amb un projecte solidari.

Per a més info i incripcions AQUÍ

banner revista digital 277report.cat

CONEIXES 277 REPORT?

Els nostres alumnes de periodisme participen en el projecte RED, en col·laboració amb JUNIOR REPORT i La Vanguardia.

El seu projecte s'anomena 277REPORT i el podeu llegir AQUÍ

Banner JPO Març19-

BATXILLERAT I FP

Et convidem a visitar la nostra escola el proper dia 11 de maig.

Per a una millor organització feu inscripció AQUÍ

Premis excel·lència educativa

PREMIS A L'EXCEL·LÈNCIA EDUCATIVA

L'objectiu és reconèixer les trajectòries d'alumnes de 2n de Batxillerat amb un bon expedient acadèmic i amb una major alineació amb els valors i actituds que es promouen des de l'escola.

>> Vull saber més <<

EGMUN: El model danès

L’Espergaerde Gymnasium Model United Nations (EGMUN) és un altre dels Models de Nacions Unides per a joves de secundària que se celebra anualment a Europa.

img 1481L’EGMUN té lloc al poblet d’Espergaerde, a uns 40 quilòmetres al nord de Copenhague, organitzat per la seva escola de secundària. Aquesta simulació, amb 400 alumnes participants, és la més gran de Dinamarca, i ja ha organitzat tretze edicions.
 Alumnes de moltes escoles daneses, així com d’escoles de Suècia, Escòcia, Itàlia, Alemanya i Turquia, entre d’altres, es troben per convertir-se en delegats i delegades de les Nacions Unides cada novembre a Espergaerde.
img 1653
 El funcionament de l’EGMUN és molt semblant al dels altres MUNs que assistim, per bé que no és ben bé igual. Aquest model posa, potser, més èmfasi en el treball en equip dels comitès per elaborar una resolució conjunta des de zero, partint de la feina prèvia que han fet els alumnes abans d’arribar a Dinamarca, i en les esmenes que es poden anar fent i discutint durant totes les sessions per a pefeccionar la resolució final.
img 1553
Això fa, doncs, que el nivell d’oratòria sigui encara més alt del que estem acostumats, per bé que potser no s’arriba al grau d’aprofundiment extrem, que hem vist en altres models, ja que començar la negociació des del primer moment fa que sovint s’hagin de deixar de banda algunes polítiques pròpies de cada país, difícils de compartir per a la resta, i que s’hagin de buscar punts en comú per anar avançant.
Per altra banda, tota l’organització per comitès és exactament igual que la dels altres MUNs, si bé el fet de tenir 400 participants, fa que es simulin més comitès i comissions, i hi hagi dues Assemblees Generals paral·leles el darrer dia. Un avantatge important d’aquesta duplicitat és que les Assemblees Generals són molt més participades i actives.
img 1942
Com en tots els MUNs, hi ha també moments per sortir del rol de delegats/des i fer relacions internacionals en altres nivells menys formals i protocolaris. Per tant, després de l'Opening Session, els alumnes poder gaudir d’una visita a Copenhague amb els seus hosts i durant els dies de l’EGMUN, no hi falten les festes (una d'elles, temàtica!) i tot un seguit de jocs, molt divertits, propis de l’EGMUN, que no coneixíem d’altres models.
Tot un descobriment!