PIA&GO2018

PIA&GO 2018

La cursa saludable i solidària de l'escola pia. APUNTA'T!

>> +info <<

>> Web de la PIA&GO <<

>> Veure vídeo resum <<

jam poètica octubre 2018

No us perdeu la 1a. JAM POÈTICA del curs, el proper divendres 19 d'octubre a les 18h a l'aula 513.

El tema és EUROPA i la preparen els alumnes de batxillerat i està oberta a tots els que gaudiu de la poesia, la música i l'art. Us hi esperem!

banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual >>aquí<<

acte inaugural2

El proper 19 d’octubre, a les 12:30, alumnes de primer de Batxillerat, professors, mares i pares esteu convidats a l’acte d’inauguració del curs acadèmic, a la sala d'actes de l'escola (Diputació 275).

Es necessari fer inscripció prèvia a través de la web.

EGMUN: El model danès

L’Espergaerde Gymnasium Model United Nations (EGMUN) és un altre dels Models de Nacions Unides per a joves de secundària que se celebra anualment a Europa.

img 1481L’EGMUN té lloc al poblet d’Espergaerde, a uns 40 quilòmetres al nord de Copenhague, organitzat per la seva escola de secundària. Aquesta simulació, amb 400 alumnes participants, és la més gran de Dinamarca, i ja ha organitzat tretze edicions.
 Alumnes de moltes escoles daneses, així com d’escoles de Suècia, Escòcia, Itàlia, Alemanya i Turquia, entre d’altres, es troben per convertir-se en delegats i delegades de les Nacions Unides cada novembre a Espergaerde.
img 1653
 El funcionament de l’EGMUN és molt semblant al dels altres MUNs que assistim, per bé que no és ben bé igual. Aquest model posa, potser, més èmfasi en el treball en equip dels comitès per elaborar una resolució conjunta des de zero, partint de la feina prèvia que han fet els alumnes abans d’arribar a Dinamarca, i en les esmenes que es poden anar fent i discutint durant totes les sessions per a pefeccionar la resolució final.
img 1553
Això fa, doncs, que el nivell d’oratòria sigui encara més alt del que estem acostumats, per bé que potser no s’arriba al grau d’aprofundiment extrem, que hem vist en altres models, ja que començar la negociació des del primer moment fa que sovint s’hagin de deixar de banda algunes polítiques pròpies de cada país, difícils de compartir per a la resta, i que s’hagin de buscar punts en comú per anar avançant.
Per altra banda, tota l’organització per comitès és exactament igual que la dels altres MUNs, si bé el fet de tenir 400 participants, fa que es simulin més comitès i comissions, i hi hagi dues Assemblees Generals paral·leles el darrer dia. Un avantatge important d’aquesta duplicitat és que les Assemblees Generals són molt més participades i actives.
img 1942
Com en tots els MUNs, hi ha també moments per sortir del rol de delegats/des i fer relacions internacionals en altres nivells menys formals i protocolaris. Per tant, després de l'Opening Session, els alumnes poder gaudir d’una visita a Copenhague amb els seus hosts i durant els dies de l’EGMUN, no hi falten les festes (una d'elles, temàtica!) i tot un seguit de jocs, molt divertits, propis de l’EGMUN, que no coneixíem d’altres models.
Tot un descobriment!