banner marato lectura

MARATÓ DE LECTURA

Us imagineu que gràcies a la lectura     d´un llibre una persona aprèn a llegir?

Us imagineu tenir un repte de lectura?

+ informació aquí.

banner setmana ciencia

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Celebrem el dia de la ciència amb tallers a l'ESO i conferències al Batxillerat. + informació aquí.

banner evsw 2017

II SETMANA EUROPEA DE LA FP

Com l'any passat, ens hem sumat a aquesta iniciativa amb tot un seguit d'activitats per als grups de formació profesional. + informació aquí.

banner munog

EGMUN 2017

Oferim als alumnes convertir-se en diplomàtics de les Nacions Unides i participar en una simulació que es fa a Espergaerde, Dinamarca.

EGMUN: El model danès

05 Flickr
Galeria Flickr de l'edició d'enguany.
L’Espergaerde Gymnasium Model United Nations (EGMUN) és un altre dels Models de Nacions Unides per a joves de secundària que se celebra anualment a Europa. img 1481
L’EGMUN té lloc al poblet d’Espergaerde, a uns 40 quilòmetres al nord de Copenhague, organitzat per la seva escola de secundària. Aquesta simulació, amb 400 alumnes participants, és la més gran de Dinamarca, i ja ha organitzat tretze edicions.

Alumnes de moltes escoles daneses, així com d’escoles de Suècia, Escòcia, Itàlia, Alemanya i Turquia, entre d’altres, es troben per convertir-se en delegats i delegades de les Nacions Unides cada novembre a Espergaerde.
img 1653

El funcionament de l’EGMUN és molt semblant al dels altres MUNs que assistim, per bé que no és ben bé igual. Aquest model posa, potser, més èmfasi en el treball en equip dels comitès per elaborar una resolució conjunta des de zero, partint de la feina prèvia que han fet els alumnes abans d’arribar a Dinamarca, i en les esmenes que es poden anar fent i discutint durant totes les sessions per a pefeccionar la resolució final. img 1553

Això fa, doncs, que el nivell d’oratòria sigui encara més alt del que estem acostumats, per bé que potser no s’arriba al grau d’aprofundiment extrem, que hem vist en altres models, ja que començar la negociació des del primer moment fa que sovint s’hagin de deixar de banda algunes polítiques pròpies de cada país, difícils de compartir per a la resta, i que s’hagin de buscar punts en comú per anar avançant.

Per altra banda, tota l’organització per comitès és exactament igual que la dels altres MUNs, si bé el fet de tenir 400 participants, fa que es simulin més comitès i comissions, i hi hagi dues Assemblees Generals paral·leles el darrer dia. Un avantatge important d’aquesta duplicitat és que les Assemblees Generals són molt més participades i actives. img 1942

Com en tots els MUNs, hi ha també moments per sortir del rol de delegats/des i fer relacions internacionals en altres nivells menys formals i protocolaris. Per tant, després de l'Opening Session, els alumnes poder gaudir d’una visita a Copenhague amb els seus hosts i durant els dies de l’EGMUN, no hi falten les festes (una d'elles, temàtica!) i tot un seguit de jocs, molt divertits, propis de l’EGMUN, que no coneixíem d’altres models.

Tot un descobriment!