banner summem

SUMMEM Aprèn i conviu

En aquest projecte, els estudiants han de descobrir i desenvolupar estratègies que, cooperativament, els ajudin a aprofundir en l’aprenentatge.

banner graduacio btx

GRADUACIÓ 4º ESO

Àlbum de fotos de l'acte de graduació dels alumnes de 4rt d'ESO.

Veure àlbum

banner botiga online roba

ROBA ESPORTIVA

Podeu comprar a la botiga online la roba esportiva per al proper curs 2017/2018.

banner botiga online roba epns

LLIBRES DE TEXT

Podeu comprar a la botiga online els llibres de text per al proper curs 2017/2018.

MUNOB: L'aventura romanesa

Amb l’experiència MUN ben integrada a la vida de l’escola, l'any 2014 vam decidir obrir una nova ruta i participar al MUNOB (Model United Nations of Bucharest). Es tracta, doncs, del mateix tipus de projecte que havíem anat fent a Alemanya els darrers anys, però aquest cop, a Bucarest, Romania.
foto
 L’organització del MUNOB és a càrrec dels alumnes i professorat del Colegiul National Mihai Viteazul, una prestigiosa escola de secundària de Bucarest.
 Aquest model compta amb participants de diversos països del món, així com amb molts estudiants de centres de secundària de Bucarest. Tots plegats es troben durant una setmana de finals d'abril, començaments de maig, per simular els diferents comitès de les Nacions Unides i discutir sobre temes d'actualitat.

img 8417

El funcionament i el dia a dia del MUNOB és molt semblant al que ja coneixíem d’Alemanya, però els organitzadors romanesos han fet les seves adaptacions i han creat el seu propi model. Dos exemples són que els països que representa cada delegació són assignats des de l’organització i que  l’Opening Ceremony i/o la General Assembly se celebren fora de l’escola, en algun edifici públic de la ciutat. img 0148

Normalment aprofiten l'ocasió per convidar representants del govern o ambaixadors d'altres països, que s'adrecen als assistents i els expliquen experiències personals relacionades amb la política o les Nacions Unides.
 La magnífica organització del projecte, la possibilitat de conèixer un lloc tan diferent com és Bucarest, però sobretot la meravellosa acollida a les famílies romaneses que tenen els nostres alumnes cada any, fa que MUNOB sigui una altra de les ofertes fixes del Departament de Programes Internacionals des de 2014.