banner preins web

jpo v3b

Aquest Sant Jordi, el teu llibre pot ser part d'una història. #RECICLACULTURA

RECICLA CULTURA 2018

Participa en la 9a. edició del #RECICLACULTURA i fes que els teus llibres visquin noves històries!

>> + info <<

banner ciencia

PROJECTES CIENTÍFICS A L'EPNS

Tenim en marxa dos projectes científics a l'escola: Un a l'FP, el projecte NeurAula, i l'altre al Batxilerat científic, el projecte SWI/UAB.

>> Blog Projecte NeurAula

>> + info Projecte SWI

banner Web

MOSTRA ART JOVE EIXAMPLE '18

Exposició de treballs dels alumnes de Batxillerat artístic i exposició dels cartells seleccionats en el concurs de Cartells de la Mostra Jove, que va guanyar la nostra alumna Laia Balaguer.
De l'4 al 30 de maig al CC Urgell.

>> + info <<

fem agora banner web

FEM ÀGORA

El proper dia 20 d'Abril tindrà a lloc a la nostra escola la 5a trobada filosòfica de Batxillerat sota el títol Sexe, Gènere, Persona. El cartell és obra de la nostra alumna Èlia Camín de 2n de Batxillerat.

>> veure cartell

MUNOB: L'aventura romanesa

Amb l’experiència MUN ben integrada a la vida de l’escola, l'any 2014 vam decidir obrir una nova ruta i participar al MUNOB (Model United Nations of Bucharest). Es tracta, doncs, del mateix tipus de projecte que havíem anat fent a Alemanya els darrers anys, però aquest cop, a Bucarest, Romania.
foto
 L’organització del MUNOB és a càrrec dels alumnes i professorat del Colegiul National Mihai Viteazul, una prestigiosa escola de secundària de Bucarest.
 Aquest model compta amb participants de diversos països del món, així com amb molts estudiants de centres de secundària de Bucarest. Tots plegats es troben durant una setmana de finals d'abril, començaments de maig, per simular els diferents comitès de les Nacions Unides i discutir sobre temes d'actualitat.

img 8417

El funcionament i el dia a dia del MUNOB és molt semblant al que ja coneixíem d’Alemanya, però els organitzadors romanesos han fet les seves adaptacions i han creat el seu propi model. Dos exemples són que els països que representa cada delegació són assignats des de l’organització i que  l’Opening Ceremony i/o la General Assembly se celebren fora de l’escola, en algun edifici públic de la ciutat. img 0148

Normalment aprofiten l'ocasió per convidar representants del govern o ambaixadors d'altres països, que s'adrecen als assistents i els expliquen experiències personals relacionades amb la política o les Nacions Unides.
 La magnífica organització del projecte, la possibilitat de conèixer un lloc tan diferent com és Bucarest, però sobretot la meravellosa acollida a les famílies romaneses que tenen els nostres alumnes cada any, fa que MUNOB sigui una altra de les ofertes fixes del Departament de Programes Internacionals des de 2014.