banner summem

SUMMEM Aprèn i conviu

En aquest projecte, els estudiants han de descobrir i desenvolupar estratègies que, cooperativament, els ajudin a aprofundir en l’aprenentatge.

banner graduacio btx

GRADUACIÓ 4º ESO

Àlbum de fotos de l'acte de graduació dels alumnes de 4rt d'ESO.

Veure àlbum

banner botiga online roba

ROBA ESPORTIVA

Podeu comprar a la botiga online la roba esportiva per al proper curs 2017/2018.

banner botiga online roba epns

LLIBRES DE TEXT

Podeu comprar a la botiga online els llibres de text per al proper curs 2017/2018.

MUNOB 2016

Un any més, i amb aquest ja és el tercer, una delegació de l’escola de 12 alumnes va marxar cap a Bucarest per participar en la V edició del MUNOB, que organitzava de nou l’escola de secundària Mihai Viteazul del 21 al 27 d’abril.

Els delegats i delegades seleccionats van ser alumnes de 1r de Batxillerat i de 1r curs de CFGS que, com sempre, havien superat el càsting previ fet a l’escola.

En aquesta ocasió els nostres diplomàtics van representar Grècia: Lara Regojo, Gerard De Mas, Sílvia Rosell i Ariadna Bagó, Suècia: Marina Serrano, Llorenç Cerdà i Alba Miró, i Egipte: Marc Roig, Ana Giraldo, Sergio Villegas, Sasha Golovín Nuhad Aoulad en els diferents comitès de les Nacions Unides. Sens dubte, tres grans reptes! img 0837

Com a novetat en aquesta edició, dos delegats d’Egipte van participar en el Comitè de Crisi del Consell de Seguretat, que era el primer any que se simulava a MUNOB. Aquest comitè obliga la parella de delegats, que treballa conjunatment, a prendre decisions in situ davant les notícies simulades i canviants que els van plantejant els moderadors cada dia. Cal, per tant, conèixer bé la política del país que representes i improvitzar constantment a l’hora de fer discursos i decidir posicions. Només apte per a valents!

img 0451
Per altra banda, una segona novetat va ser que l’Assemblea General de l’últim dia es va celebrar a l’auditori de la Facultat de Dret de la ciutat, el que ens va permetre conèixer un nou indret de la ciutat.

En general, va ser una setmana de debats intensos i molta feina per negociar les resolucions, que es va combinar amb la descoberta de la ciutat i les festes pròpies dels MUNs.

img 0428

Un cop de tornada a Barcelona, aquesta delegació ha rebut l’encàrrec d’organitzar i gestionar un club de debat en anglès de cara al curs vinent per als companys de l’escola, que permetrà millorar el nivell oral i d’oratòria en aquesta llengua, i que donarà més oportunitats de practicar a aquells alumnes que volen participar en un MUN o en el Parlament Europeu de Joves durant l'any. Els desitgem molta sort!