banner piago

CURSA PIA&GO

El nostre repte és arribar a 15.000 km i 1.000 participants en aquesta primera edició. Tota la informació aquí.

banner viatge final curs

VIATGES FINAL DE CURS

Podeu fer l'inscripció als viatges de fi de curs 4t ESO i 2n BAT a la botiga online fins el 20 d'octubre.

banner botiga online roba

ROBA ESPORTIVA

Podeu comprar a la botiga online la roba esportiva per al proper curs 2017/2018.

banner summem

SUMMEM Aprèn i conviu

En aquest projecte, els estudiants han de descobrir i desenvolupar estratègies que, cooperativament, els ajudin a aprofundir en l’aprenentatge.

D’ALUMNES DE BATXILLERAT A DIPLOMÀTICS DE L’ONU.

MUNOG: un projecte internacional diferent

El Departament de Programes Internacionals de l’escola ofereix als alumnes de batxillerat la possibilitat de convertir-se en diplomàtics de les Nacions Unides i participar en una simulació que es fa a Sindelfingen, Alemanya, durant una setmana.

El MUNOG (Model United Nations of Goldberg) , que així s’anomena aquest ambiciós projecte internacional, és un dels molts MUNs que es fan actualment arreu i que se celebren durant el curs escolar, tant a nivell universitari com per a alumnes de batxillerat. Alguns exemples de MUNs són els que se celebren a Roma (RIMUN), Hamburg (MUNOH), Lisboa (IMUN) i Lübeck (MUNOL), entre d’altres.

Tots els MUNs s’oganitzen amb el suport de les Nacions Unides i estan pensats per a què els participants es posin en el lloc d’un delegat d’un país diferent del seu i defensin els interessos d’aquest país en els diferents comitès i consells que conformen les Nacions Unides. D’aquesta manera, els alumnes amplien la seva visió i la seva perspectiva del món alhora que prenen consciència de la realitat que els envolta més enllà de la seva vida escolar.Paula

Fins ara hi hem participat en 6 ocasions i el proper mes d’octubre tornarem a Alemanya per participar-hi un cop més. Enguany l’esdeveniment comptarà amb la participació de més de 20 escoles d’arreu del món.

Per tal que els nostres alumnes puguin treure el màxim profit d’una experiència com aquesta, que s’allunya força dels projectes d’intercanvi més tradicionals, cal fer una feina de recerca i preparació que dura uns quants mesos i que els nostres diplomàtics comencen abans d’anar-hi amb una hora extra presencial de preparació a l’escola i molta feina a casa. Només així, un cop allà, i seguint un estrictíssim protocol de funcionament, poden participar a les sessions amb garanties i discutir amb seguretat amb els altres diplomàtics temes de caire social, econòmic,... d’abast mundial. Al final d’aquest gran joc de rol, que és el MUNOG, els diplomàtics han de poder associar-se i acabar escrivint propostes conjuntes per resoldre o millorar els conflictes internacionals.

Un cop vista l’experiència, el repte per als alumnes diplomàtics no està només en el fet que tot el funcionament és en anglès formal, sinó en el desplegament de destreses de comunicació interpersonal que han de posar en pràctica durant les sessions per poder fer valdre els drets del país que representen i signar els acords que els siguin més favorables.ECOSOC

No cal dir que el nivell de tot l’esdeveniment és molt i molt alt, no només pel nivell de llengua anglesa que es pressuposa, sinó també per l’excel•lent preparació en temes d’actualitat de tots els assistents, i d’aquí que el projecte requereixi un esforç molt important per als alumnes participants i els professors que els preparen (MUN-Directors), tant abans d’assistir-hi com un cop allà. Per als alumnes, les sessions ocupen la major part del dia, i demanen un elevat grau de concentració per poder seguir els debats i les discussions, i poder prendre-hi part activament. El professorat acompanyant passa a formar part de l’Approval Panel amb els altres professors d’arreu i s’encarrega de les correccions de les resolucions així com de fer el seguiment dels diferents comitès.

Com és tradició als MUNs, la delegació rep unes pautes pel que fa al codi de vestuari que ha de dur a les sessions i que ha de seguir en tot moment. També hi ha un estricte protocol de funcionament per a les assemblees i per poder fer intervencions.

Per triar els alumnes participants cal que els alumnes interessats assisteixin a una reunió informativa i passin un càsting, ja que la delegació no pot ser de més de 10 alumnes per escola, i és una activitat pensada per premiar l’excel•lència escolar a tots els nivells, no només l’acadèmica.UNESCO

En els diferents apartats trobareu informació més detallada de cada edició.