banner marato lectura

MARATÓ DE LECTURA

Us imagineu que gràcies a la lectura     d´un llibre una persona aprèn a llegir?

Us imagineu tenir un repte de lectura?

+ info aquí.

banner concert nadal 2017

CONCERT DE NADAL

Desembre ens porta el fred, les presses, però també el concert de nadal de l'EPNS

+ info aquí.

banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual aquí

banner summem

SUMMEM Aprèn i conviu

En aquest projecte, els estudiants han de descobrir i desenvolupar estratègies que, cooperativament, els ajudin a aprofundir en l’aprenentatge.

MUNOG 2013

Un cop més i com ja és tradició, la delegació diplomàtica de l’escola va marxar cap a Sindelfingen (Alemanya) del 17 al 23 d’octubre per participar en el MUNOG.

munog 2013 55
Després de tota la preparació prèvia, el treball a l'estiu i els assajos, els nostres diplomàtics van defensar els interessos de tres països molt diferents entre ells i que no havíem representat mai abans: Índia (Lola Martín, Helena Herranz, Anna Casanovas i Mar Panyella), Nicaragua (Anna Pitarch, Gemma Dyson i Helena Majó) i Països Baixos (Gerard Trias, Aleix Solina i Anna Eastwood).

Durant la setmana a Sindelfingen i gràcies a la molta i bona feina de negociació vam aconseguir encapçalar 2 resolucions i posar el nom del país al capdavant del document final, fet molt important en el funcionament de MUNOG. La resolució sobre Un nou acord vinculant per al Canvi Climàtic en vistes al 2015 va ser aprovada per una gran majoria al Comitè de Medi Ambient i posteriorment defensada per la mateixa ambaixadora de Nicaragua davant de tot els assistents a l’Assemblea General a l’última jornada.

Per altra banda, la complexa resolució aprovada al Comitè de Drets Humans sobre la Compatibilitat entre els Drets Humans fonamentals i la Llei Islàmica va ser defensada també per una de les nostres diplomàtiques, l’ambaixadora d’Índia, i presentada també a l’Assamblea General. Tot un èxit!
img 7497

Tots els altres delegats i delegades van treballar també de valent en els seus comitès per ajudar a tirar els seus temes endavant i van participar molt activament en totes les discussions i negociacions.
img 7340

Cal destacar que l’ambaixadora de Nicaragua, Sra. Helena Majó, va ser nomenada la millor delegada del seu comitè a la Cerimònia de Clausura i acreditada amb un diploma. Felicitats!!
img 7748
Com a novetat importantíssima en aquest edició ha estat la realització del blog THE MUNOG Experience, que ha permès fer el seguiment a totes les famílies i a la comunitat educativa en general del que anava passant a MUNOG dia a dia. Des d’aquí hi podeu accedir i veure tota la feina feta, així com els vídeos i les fotos del projecte.

També des del blog podeu accedir al vídeo que van gravar els mateixos alumnes participants durant l’última nit a Alemanya i on ens fan partíceps de les seves experiències, emocions i sentiments pel que fa al MUNOG...aquella part que tant costa d’explicar i transmetre! Aquest vídeo, que va ser un regal sorpresa per a les MUN-Directors, el vam projectar també a la MUNOG Simulation d’aquesta edició.

Per altra banda, us convidem també a llegir l’article sobre MUNOG 2013 fet per una de les delegades d’Índia a l’Espiadimonis 12.