banner marato lectura

MARATÓ DE LECTURA

Us imagineu que gràcies a la lectura     d´un llibre una persona aprèn a llegir?

Us imagineu tenir un repte de lectura?

+ info aquí.

banner concert nadal 2017

CONCERT DE NADAL

Desembre ens porta el fred, les presses, però també el concert de nadal de l'EPNS

+ info aquí.

banner newsletter

LA NOSTRA NEWSLETTER

Si voleu estar informats sobre tot el que passa a l'EPNS, podeu fer-ho llegint la nostra newsletter mensual aquí

banner summem

SUMMEM Aprèn i conviu

En aquest projecte, els estudiants han de descobrir i desenvolupar estratègies que, cooperativament, els ajudin a aprofundir en l’aprenentatge.

European Youth Parliament

Des del curs 2013-2014 participem a la fase regional de l’EYPE (European Youth Parliament España), que se celebra a Barcelona durant un cap de setmana a principis d’any.

img 7989
L’EYPE és una simulació de les sessions de treball i d’un ple del Parlament Europeu pensada per a què joves de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat debatin sobre temàtiques diverses d’àmbit europeu en anglès.

Els alumnes de vàries escoles de Barcelona treballen en equip i simulen pertànyer a comitès europeus que proposen resolucions per millorar temes d’actualitat. Es tracta, doncs, de conèixer a fons el tema que toca a cada delegat/da, preparar-se bé i esforçar-se per ser capaç de fer-ne una bona defensa així com poder respondre als atacs dels altres comitès o a les preguntes durant el debat. Al mateix temps, cal pensar en els temes dels altres comitès per poder fer els atacs i les preguntes corresponents durant les seves intervencions.

Els EYPEs tenen caràcter classificatori i de la fase regional es pot passar a la fase nacional i, fins i tot, a la fase europea.

A l’escola, amb l’experiència diplomàtica dels alumnes que participen en els MUNs a batxillerat des de fa molts anys, ens va semblar que participar en un projecte semblant a 4t d’ESO podria ser un bon començament per als alumnes interessats a esdevenir futurs diplomàtics, ja que ambdós projectes estan en una mateixa línia.

img 9264     img 0381    IMG 1630