LA NOSTRA MISSIÓ

L’Escola Pia de Catalunya som una institució educativa al servei de la societat, inspirada en l’esperit de l’evangeli, oberta a tothom i arrelada al país, la seva cultura i la seva llengua. Eduquem infants i joves per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes que, de manera crítica, puguin viure en comunitat i se sentin compromesos en la construcció d’un món més just, sostenible i en pau.

LA NOSTRA VISIÓ

Volem acompanyar a joves i adolescents en el seu procés d’aprenentatge, des de la proximitat, l’atenció a la diversitat i l’excel·lència educativa per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes, en un entorn incert i divers, capaces de transformar la societat des dels nostres valors universals. Ens plantegem per assolir aquesta visió:

CARÀCTER PROPI

L’Escola Pia, obra de Josep Calassanç, creador de la primera escola popular cristiana, el 1596, s’establí a Catalunya a partir de 1638, i ha treballat incansablement en la tasca d’educar infants i joves de tots els estaments en ciutats, viles i pobles, identificada amb l’esperit del nostre país.

L’Escola Pia de Catalunya presenta, en el context de la societat actual, la seva proposta educativa i les línies bàsiques que vol seguir en la seva actuació.

ELS NOSTRES VALORS

• Oberts

• Acollidors

• Innovadors

• Participatius

• Arrelats

• Transformadors

• Cristians

Si voleu llegir el document sencer de Missió, Visió i Valors de la nostra escola, ompliu el formulari i us l’enviarem per mail:

HISTÒRIA DE L’EPNS

Un dels fets significatius de la Setmana Tràgica de 1909 fou l’incendi de d’Escola Pia de Sant Antoni. L’edifici quedà tan maltret que era impossible començar-hi les classes del curs 1909-1910. El P. Ramon Piera, Rector de la Comunitat i Director del Col·legi, va llogar el número 7 i els baixos del 5, del Passeig de Gràcia. El primer curs funcionà com a Col·legi de Sant Antoni al Passeig de Gràcia. Aquest curs va arribar a tenir uns 675 alumnes.

El curs 1910-1911 funciona com a Col·legi independent. La Comunitat escull com a nom del Centre el de Col·legi de Nostra Senyora de l’Escola Pia. Havent d’abandonar l’edifici del Passeig de Gràcia, el 1912 es va comprar la casa número 277 del carrer de la Diputació. El dia 13 d’octubre d’aquest any es féu la solemne benedicció de l’edifici. Era una casa de pisos de l’Eixample completament remodelada i adaptada a les necessitats d’una escola.