MOSTRA de TEATRE 2n BATX a la SALA BECKETT

El 16 d’abril, l’alumnat de l’optativa de 2n de Batxillerat “Projecte(s) Escènic(s) Contemporanis” va presentar a la Sala Beckett l’obra “Joanes de Patmos”.

Aquest obra és el treball de final de curs de l’optativa de 2n de Batxillerat “Projecte(s) Escènic(s) Contemporanis” dels alumnes de l’Escola Pia Nostra Senyora; un obra pensada, escrita, muntada i feta per ells.

Un projecte escènic del grup terrorista Joanes de Patmos, integrat per Keila Azuaga, Yihdi Blanch, Mia Cardinal, Ariadna Gómez, Saioa Harrer, Carla Leiva, Laia Molina, Zoe Morago, Yasmina Moulkih, Martina Patxot, Júlia Quezado, Júlia Rodríguez, Clàudia Rua, Laia Ussetti i Otto Vergés

SINOPSI

Joanes de Patmos és una creació escènica col·lectiva de caràcter postdramàtic en la qual el text passa a un segon terme, convertint-se en un material més entre tants d’altres (audiovisuals, narratius, gestuals, performatius…). Amb l’objectiu principal de conscienciar l’espectador mitjançant la posada en qüestió i ridiculització dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) determinats per l’ONU, l’espectacle s’articula a partir de la creació d’un grup terrorista fictici (o potser no tant) anomenat Joanes de Patmos, que pretén acabar amb el món de la forma més ràpida possible abans que el món acabi amb nosaltres.

L’ESCOLA PIA I LA SALA BECKETT

El curs 2016-17, l’Escola Pia de Nostra Senyora va iniciar una aliança amb la Sala Beckett amb la voluntat de crear un projecte on els alumnes, des d’un bon principi, tinguin l’oportunitat de moure’s en un entorn creatiu professional. Això els permet (dins de les matèries de Taller de Creació Escènica a 1r de Batxillerat i de Projectes Escènics Contemporanis a 2n) de participar en una iniciativa teatral que acabarà sent representada dins dels espais del mateix teatre.

Al mateix temps, els alumnes poden gaudir de l’assessorament en el seu projecte de professionals de les arts escèniques lligats a la Sala Beckett (tant del camp de la interpretació, com de la direcció o la dramatúrgia), de l’assistència a assaigs de muntatges programats pel teatre o d’un tracte preferent en les activitats programades per la mateixa institució.