Programes Internacionals2019-06-28T11:15:30+01:00

PROGRAMES INTERNACIONALS / INTERNATIONAL PROGRAMMES

El Departament de Programes Internacionals ofereix la possibilitat de participar durant el curs escolar en activitats.

Hi ha diferents modalitats de participació:

• Participació en activitats amb alumnes d’escoles estrangeres que ens visiten a l’escola.
  • Acolliment d’alumnes d’escoles europees que fan estada entre nosaltres i amb els que fem un programa d’activitats conjunt a Barcelona.
  • Intercanvis amb alumnes que ens visiten i allotgem, i posterior viatge al país de l’alumne que has acollit a casa durant una setmana.
  • Projectes Europeus: EYP, MUNOG, MUNOB i EGMUN.
  • Pràctiques de treball a l’estranger per als alumnes de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Grau Superior: ERASMUS+.
  • Estades de formació per al personal de FP de l’escola en institucions educatives europees en el marc del programa ERASMUS+.

Tot i ser activitats força diferents entre elles, alguns dels objectius comuns que ens plantegem són:

• Promoure l’aprenentatge actiu de les llengües estrangeres que oferim a l’escola (anglès i alemany).
  • Apropar els alumnes a d’altres realitats, cultures, costums…diferents dels propis i així treballar per la convivència, la tolerància i el respecte.
  • Aprofundir en el coneixement i valorar la pròpia cultura, ciutat, tradicions, país… i voler mostrar-ho i compartir amb companys d’altres països.
  • Ajudar a desenvolupar competències personals com són l’autonomia, la responsabilitat, el compromís, la iniciativa, el treball en equip,…
  • Potenciar la dimensió europea/internacional en els aprenentatges per obrir possibilitats d’estudis o feina a l’estranger en un futur.

El Departament de Programes Internacionals és membre d’Etwinning i de British Council Schools Online.

ERASMUS+

En posar en marxa els estudis de Formació Professional a l’escola, vam veure la necessitat que també els nostres alumnes que segueixen aquests estudis poguessin aprofitar les oportunitats dels Programes Internacionals.

És per això que vam sol.licitar l’Erasmus Charter for Higher Education, pas previ per poder demanar el finançament d’un projecte Erasmus+ per a la Formació Professional de Grau Superior.

Clica aquí per veure:

• Carta Erasmus de Educación Superior 2014-2020
  • Erasmus Charter For Higher Education 2014-2020
  • Erasmus Policy Statement

Un cop obtinguda la Carta Erasmus, vam sol.licitar un Projecte Erasmus+ (acció KA103), l’objectiu del qual és poder oferir beques als alumnes de 2n any de CFGS per anar a fer pràctiques relacionades amb els seus estudis a l’estranger. Així mateix, dins del mateix projecte, vam demanar beques de formació a l’estranger per al nostre professorat de CFGS.

Seguiu tota la informació d’Erasmus+ aquí: http://erasmusepianostrasenyora.blogspot.com.es/

NOTICIES RELACIONADES