El passat dijous 13 de juny va tenir lloc la Nit de l’Emprenedoria dins de la 15a edició dels Premis FPEmprèn a la Casa Llotja de Mar.

Els Premis FPemprèn són un reconeixement públic als millors projectes empresarials realitzats per estudiants de Formació Professional dels instituts i centres d’FP de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Enguany, el nostre alumnat dels Cicles Formatius d’Imatge per al diagnòstic i de Laboratori Clínic han obtingut tres dels premis:

• Premi Salut pel CFGS Laboratori Clínic i biomèdic al projecte DIBAC que consisteix en un laboratori mòbil per a la detecció precoç del càncer de pulmó i fetge a partir de biomarcadors.
  • Premi Fabricació intel•ligent i transformació digital pel CFGS d’Imatge per al Diagnòstic i Medicina Nuclear al projecte UDAI que consisteix en un sistema d’autòpsies a través de tècniques d’imatge.
  • Premi Economia Social i Solidària pel CFGS de Laboratori Clínic i Biomèdic al projecte TABITHA que consisteix en un tatuatge imprès amb biotinta per detectar drogues de submissió química a les begudes.

L’enhorabona a tots i totes, alumnes i professorat, per aquest reconeixement a la feina ben feta!

UDAI: Unitat Digital d’Autòpsies i Innovacions.

Premis FPEmprèn 2024: UDAI. CFGS Imatge per al Diagnòstic
Aquest projecte del cicle de grau superior d’Imatge per al Diagnòstic i Medicina Nuclear realitzat per la Ivet Aznar, el Jan Garcia, l’Alba Gonzalez i l’Ariana Martí, ens apropa al món de les autòpsies i explora la possibilitat d’emetre un diagnòstic acurat de la causa de mort del pacient sense necessitat d’obrir el cos d’aquest. Ho fan possible a través de tècniques d’imatge pel diagnòstic, concretament de TAC i ressonància magnètica. Gràcies a això, aconsegueixen reduir el temps d’espera de les famílies per rebre el cos, així com els residus orgànics que esdevenen del procediment invasiu convencional.
Premi a Fabricació Intel·ligent i Transformació Digital.

TABITHA PROJECT

La Paola Marchese, la Lisseth Robbins, la Carla Serra i la Sheila Font, del cicle superior de Laboratori Clínic i Biomèdic, ens presenten un tatuatge adhesiu bioactiu per disminuir el risc de sumisió quimica en agressions sexuals. Aquest tatuatge “T.A.B.I”  creat a partir de la bioimpressió 3D utilitzant una biotinta específica, està format per un hidrogel que encapsula bacteris modificats genèticament per tal d’emetre luminiscencia, en presència de substàncies psicoactives associades amb la sumissió química.
Gràcies a T.A.B.I podrem detectar si la nostra beguda presenta aquest tipus de substàncies en situacions d’oci com festivals, concerts, festes majors, etc.
Premi a Economia Social i Solidària.
Premis FPEmprèn. Tabitha Project del CFGS Laboratori Clínic

DIBAC

Quatre alumnes del cicle superior de Laboratori clínic i biomèdic han desenvolupat una unitat mòbil dedicada a la detecció precoç del càncer de pulmó i fetge. La Fabiana Flores, l’Andrea Ferragut, la Iratxe Domínguez i la Berta Pla ho aconsegueixen a través d’un laboratori mòbil que recollirà mostres al voltant de Catalunya per tal de mesurar biomarcadors de risc a través de tècniques poc invasives com la obtenció de sang capil·lar.
Gracies a DIBAC es podrà fer un cribratge del risc de patir aquestes malalties entre la població catalana d’entre 25 i 50 anys. A partir d’aquí fer un diagnòstic el més acurat i precoç possible i per tant, millorar el pronòstic general del pacient.
Premi a Salut i Atenció a les Persones.