El nostre alumnat del CFGS Laboratori Viuen la ciència de ben a prop a la SC’23!

En el marc de la 28a Setmana de la Ciència que s’ha celebrat a Catalunya del 10 al 19 de novembre de 2023 amb l’objectiu d’apropar la ciència i la tecnologia i fomentar les vocacions científiques entre els més joves, l’alumnat del CFGS de Laboratori Clínic i Biomèdic ha participat en un munt d’activitats de disseminació de la ciència diverses, des de la creació i participació activa en tallers científics a la nostra escola, a visites a centres de recerca i assistència a conferències d’experts en el camp de la salut que els ha permès Viure la ciència de ben a prop!

Taller Micro Hostes a EPNS

Els alumnes i les alumnes del 2n curs LCB han preparat i ofert aquest taller de microbiologia a l’alumnat d’ESO i Batxillerat per conscienciar-los que estem envoltats d’uns organismes que tant ens poden millorar la nostra qualitat de vida com prendre’ns-la. El món microscòpic no es fa visible amb facilitat però hi ha tècniques que ens poden ajudar. Com podem obtenir colònies de bacteris? Com es reprodueixen? Què són les plaques de cultiu? A partir de diverses plaques de cultius sembrades per l’alumnat de 2n curs de CFGS LCB,  l’alumnat d’ESO i Batxillerat ha pogut  esbrinar on hi ha més proliferació de bacteris al voltant nostre.

Visita a l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Barcelona (IIBB-CSIC)

L’alumnat de 1r curs LCB va poder conèixer la recerca en biomedicina a càrrec del personal investigador del centre com la Clara Bartra, Júlia Cacho, Carme Casal, Carlos Cuño, María Fernández, Paula García, Andrea Llaves, Patricia Rider, Júlia Rius, Flavia Savino, Anna Tutusaus i Núria Vázquez. Van poder observar com són els cultius cel.lulars, van poder determinar la quantitat de proteïnes d’una mostra i van poder veure cèl·lules neuronals al Dragonfly Spinning Disk Confocal Microscope, un microscopi confocal d’última generació.

Conferència “El Cervell Humà”

La Dra. Teresa Vilaró de l’IIBB-CSIC va fer una detallada explicació del fascinant òrgan que és el cervell, quines cèl·lules el formen, com es comuniquen i interrelacionen entre elles així com on i com hi actuen fàrmacs i drogues.