UNA ESO PER A APRENDRE I CONVIURE

L’Escola Pia Nostra Senyora ofereix l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) dins del marc d’una escola respectuosa amb les diferents procedències i maneres d’aprendre. Eduquem en les matèries curriculars amb diverses metodologies i, potenciem els valors propis de cada alumne amb activitats vivencials per acompanyar-los en una etapa de canvi constant i de creixement cap a la maduresa.

És per això que el lema de la nostra escola és “cada persona, un projecte”.

QUÈ PRIORITZEM?

  • Acompanyament i orientació individual

  • Personalització  de l’aprenentatge

  • Sensibilitat artística

  • Experimentació científica

  • Competència digital

  • Educació emocional

  • Servei psicopedagògic

  • Promoció de l’anglès i l’alemany

  • Educació en valors

COM HO FEM?

  • Programa d’acció tutorial

  • Tutoria  individual

  • Programa musical, visual i plàstica a tots els cursos.
  • Itineraris d’aprenentatge amb metodologia SUMMEM i contiguts de Ciències Socials i Naturals.

  • Laboratori i taller setmanal amb grups petits.

  • Projecte d’Educació de la dimensió Interior, Emocional i Social.

  • Pla de suport individual (Dpt. psicopedagògic)

  • English in progress
    Acreditació Cambridge
    International Programmes

  • Preparació per al Batxillerat Dual

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

La nostra oferta educativa, per a aquesta etapa obligatòria, és de 2 línies per nivell. Tots els alumnes s’incorporen al centre, provinents de nombrosos centres de Primària.

L’Educació Secundària Obligatòria (E.S.O.) és una etapa de 4 cursos. En aquesta etapa, els nois i les noies canvien molt a nivell físic i mental. La nostra prioritat és acompanyar-los, des de la proximitat, perquè puguin progressar a nivell personal i acadèmic.

Distingim l’etapa en els 2 cicles per poder estar més a prop del procés maduratiu i per afavorir que vagin guanyant autonomia i responsabilitat. El tutor, que lidera el grup de professors que treballen amb l’alumne, fa un treball molt proper amb l’alumne, per mirar d’aconseguir que avanci el màxim possible.

El coneixement de l’alumne permet, al tutor, amb l’ajut del Servei Psicopedagògic, fer una orientació de cara als estudis futurs.

Les àrees que els alumnes treballen s’organitzen en:

  1. Les matèries comunes que desenvolupen les capacitats i els continguts d’ensenyament de caràcter preceptiu establerts en el currículum corresponent a les diferents àrees.
  2. Les matèries optatives (1r, 2n i 3r):
    1. que permeten aprofundir en aquestes capacitats obligatòries per a tots els alumnes (matèries d’aprofundiment i d’ampliació).
    2. que inicien el treball en altres àrees d’interès des del punt de vista de l’educació integral i orienten professionalment (matèries d’orientació i d’iniciació)
  3. Les matèries específiques segons l’Itinerari escollit, només a 4t, on amb el guiatge del tutor i, després d’un procés d’orientació en què es tenen en compte les aptituds i els interessos, poden triar entre 8 matèries diferents, de les quals en fan 3 que determinen el seu Itinerari.
  4. Els Itineraris d’Aprenentatge SUMMEM, on es fa Treball per Projectes (TxP) i Aprenentatge Basat en Problemes (ABP),  que permeten el treball interdisciplinar entre diferents matèries del currículum. Per assegurar el treball en Equip, s’implementa el Treball Cooperatiu. Tant el contingut curricular (Aprèn) com el contingut convivencial de treball (Conviu) són continguts d’aprenentatge.

QUÈ FEM A L’ESO?