PAST INTERNATIONAL PROJECTS
COMENIUS
Els biennis 2008-2010 i el 2011-2013 vam poder gaudir de dos Projectes bilaterals Comenius amb la Tornedalsskolan de Haparanda (Suècia).
El primer projecte: “Minority Languages in European Teenagers’ Lives” va explorar les situacions de bilingüisme a les dues comunitats.
El segon projecte: “Bridging the North and the South by means of Nature’s Four Elements”, va ser un projecte centrat en les ciències naturals, vinculat a un projecte online eTwinning, i que va rebre el Segell de Qualitat Nacional.
En ambdós casos vam poder realitzar una mobilitat amb un grup d’alumnes de batxillerat de 13 dies a Suècia, on els alumnes van poder treballar el tema del projecte i realitzar moltes activitats educatives, convivencials i lúdiques en un entorn incomparable. Els alumnes suecs van fer una estada a Barcelona amb la mateixa finalitat.
Aquests projectes europeus van estar finançats per The Life Long Learning Programme de la Unió Europea.
THE VIRTUE PROJECT
Els cursos 2014-2015 i 2015-2016 vam participar en The Virtue Project, una proposta del Departament de Biologia de la Universitat de Goteborg (Suècia), i que es va fer coincidir amb l’arribada del vaixell T/S Gunilla.
Els alumnes van fer un matí de treball en anglès amb els companys suecs per observar i analitzar què hi ha a la superfície d’uns discs (tipus CD), que han estat submergits des de fa mesos a l’aigua del Port de Barcelona i enganxats en el vaixell.
FRONTIERS FOR YOUNG MINDS
Frontiers for Young Minds és una revista nordamericana de divulgació científica per a un públic juvenil.
Els articles que els científics hi publiquen estan prèviament revisats per estudiants de secundària, que els plantegen dubtes sobre els continguts, l’expressió, les dades,… i els proposen millores, per tal de fer-los més atractius i entenedors per als lectors joves a qui s’adrecen.
Per mitjà d’una col·laboració amb la Universitat Pompeu Fabra, hi vam poder col·laborar, i tres alumnes d’ESO van revisar i fer la crítica corresponent a l’article científic en anglès que ens van fer arribar. El treball es va realitzar en unes trobades amb científics de la Universitat Pompeu Fabra, que van assessorar-nos i van servir d’enllaç amb la publicació.
EXCHANGE: DILSEN
Durant tres cursos vàrem fer intercanvis escolars a nivell de segon cicle d’ESO amb l’escola Stedelijke Humaniora de Dilsen (Bèlgica).