BLOG BATXILLERAT ARTíSTIC

Què fem a l’assignatura Projectes Escènics Contemporanis?

A la matèria optativa “Projectes Escènics Contemporanis” de 2n de Batxillerat Artístic Escènic volem posar en pràctica el que suposa engegar una companyia teatral autogestionada. Què implica ajuntar-se un equip de persones amb un mateix objectiu? Quins passos calen seguir per crear una peça des de zero?

Partim de dues premisses que seran el nostre eix vertebral: els ODS i el teatre postdramàtic.

  1. La investigació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de la ONU és el punt de partida teòric que ens permetrà escriure la dramatúrgia
  2.  El teatre postdramàtic, que s’allunya de les convencions i estructures del teatre clàssic, serà el llenguatge a través del qual construirem la peça.

Gràcies a la possibilitat d’emmarcar-nos en aquest tipus de llenguatge, les escenes prenen colors diversos, i això permet treballar tècniques diferents.

La dansa, el clown, la poesia o el programa de televisió són alguns dels recursos que, les alumnes, han decidit treballar. Us expliquem com està sent el procés:

DANSA

Aquest curs, en la matèria que ens concerneix, la paraula no ha predominat, no és allò que vehicula o que fa entendre l’obra d’una forma racional. Així doncs, l’expressió corporal ha estat un dels elements centrals. Sovint, el nostre cos queda en segon pla, eclipsat pel discurs i el concepte. Les alumnes han hagut d’aprendre a transmetre missatges només a través del moviment. Han descobert que la dansa també té el poder d’explicar històries i ha estat una de les escenes que més han gaudit, tant en la part de l’execució com en la de la creació.

Tango. Projectes Escènics Contemporanis. Batxillerat Escènic
Clown. Projectes Escènics Contemporanis. Batxillerat Escènic

CLOWN

Seguint la mateixa línia, s’ha preparat l’escena dels clowns o pallassos. Els nostres pallassos no parlen, sinó que es comuniquen d’altres formes. Però, què fa especial el clown? Què han hagut d’encarnar les nostres alumnes? Doncs un tipus de personatge que és lliure, que no té por del judici aliè i que, gràcies a això, té la gran capacitat de fer una forta crítica social des de la seva aparent infantilitat. Aquest esquetx va funcionar des del primer moment, gràcies a la implicació i l’escolta de les persones que interpretaven.

POESIA I PROGRAMA TV

Per últim, en les escenes de poesia i el programa de televisió, tot i, òbviament, disposar d’un text, la imatge i el simbolisme han estat el que ha donat la força a la representació.

Poesia. Projectes Escènics Contemporanis. Batxillerat Escènic
Projectes Escènics Contemporanis. Batxillerat Escènic