L’equip Tech Up de l’Escola Pia Nostra Senyora guanya el repte de la Zona Franca al MetròpolisFPLab
Un grup d’alumnes de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM) ha estat guanyador del repte plantejat pel Consorci de la Zona Franca dins del marc del programa MetròpolisFPLab, amb la seva proposta innovadora i compromesa: una hackathon per donar veu i imatge al Districte 4.0.
Què és el MetròpolisFPLab?
El MetròpolisFPLab és un projecte d’innovació educativa que connecta els centres de Formació Professional amb el teixit empresarial metropolità. Més de 1.500 alumnes de 48 centres educatius han participat en aquesta sisena edició, organitzats en 411 equips, resolent reptes reals proposats per 13 empreses i institucions punteres.
L’objectiu principal és potenciar el talent jove, acostant-lo al mercat laboral real, i estimular la creativitat, l’emprenedoria i el treball en equip, tot generant solucions viables i aplicables.
El repte del Consorci de la Zona Franca
El repte que es va plantejar als estudiants girava al voltant d’una realitat preocupant: el 70% dels joves no coneixen les oportunitats professionals que ofereix el seu propi entorn industrial. Davant d’aquesta situació, el Consorci de la Zona Franca va demanar idees per donar a conèixer el Districte 4.0, les incubadores d’start-ups i les noves tecnologies industrials entre el jovent de l’àrea metropolitana.
La proposta guanyadora de Tech Up
L’equip Tech Up, format per alumnes del nostre cicle de DAM, va destacar des del principi per la seva actitud proactiva i compromesa. La seva proposta combina tecnologia, comunicació digital i inclusió social:
- Organització d’una Hackathon Tecnològica per connectar joves amb empreses del Districte 4.0.
- Creació d’una plataforma web/app com a centre d’informació i interacció.
- Estratègia de comunicació digital centrada en TikTok, Instagram i podcasts, canals on els joves s’informen i s’inspiren.
- Activitats inclusives amb perspectiva de gènere i diversitat, fomentant referents femenins al sector.
Un aprenentatge real i transversal
El programa s’ha desenvolupat al llarg del curs en diverses fases. Els alumnes han anat evolucionant la seva proposta amb el suport de mentories per part de l’empresa, sessions de seguiment i una estada a l’acceleradora, on han millorat la viabilitat de la seva idea. Tot això, compaginant el projecte amb el curs acadèmic i les seves pràctiques Duals, demostrant un gran esforç i compromís.
Aquest enfocament d’àmbit real ha permès als estudiants viure una experiència professionalitzadora autèntica, molt més enllà de l’aula: escoltar les necessitats del client, idear, prototipar, validar i presentar.
Un exemple d’èxit i futur
El reconeixement rebut per Tech Up és fruit del treball en equip, la innovació, l’empatia i el talent tècnic dels nostres estudiants. Aquesta victòria no només demostra el nivell formatiu del cicle de DAM a l’Escola Pia Nostra Senyora, sinó també la capacitat dels joves per proposar solucions transformadores a desafiaments socials i tecnològics.
Aquesta és una mostra més de com la Formació Professional pot ser motor de canvi, i com l’educació connectada amb el sector empresarial pot obrir portes reals a les noves generacions.
Moltes felicitats, Tech Up! El vostre talent és clau per construir el futur.




