PROJECTE EDUCATIU

L’Escola Pia va néixer per al poble i dins del poble: per aquesta raó ens sentim identificats amb la llengua i la cultura del nostre poble.

La vocació de servei públic -que significa treballar pel dret de tota persona a l’educació- és per a nosaltres un tret d’identitat, perquè estem convençuts que l’educació és alliberadora i, per tant, que ha d’arribar a tothom a través d’unes maneres de fer pràctiques i motivadores.

  • Un projecte d’escola respectuós amb les persones que reculli la participació i les millors iniciatives de tots els qui hi participen, en el marc d’una proposta cristiana, oberta, atractiva i dinamitzadora de la persona.
  • Una acció educativa que doni protagonisme a l’alumnat i que faci de la relació mestre-alumnat l’element central.
  • Una formació acadèmica consistent, realista, actualitzada, innovadora i atenta a les necessitats específiques i a la situació de l’alumnat.
  • Una orientació gradual cap al món del treball, en contacte amb l’entorn social.
  • Una organització que, alhora, concentri recursos, formació i esforços per al futur i potenciï les iniciatives i l’autonomia corresponsable de l’escola arrelada al seu entorn.
  • Un ensenyament concertat amb l’administració educativa, sempre que sigui possible, expressió del servei públic de l’educació que volem fer.
  • El ple desenvolupament de la personalitat de l’alumnat.
  • L’adquisició d’hàbits intel·lectuals i de tècniques de treball, així com dels coneixements científics, tècnics, humanístics, històrics i estètics.
  • La formació en el respecte dels drets i llibertats fonamentals i en l’exercici de la tolerància i de la llibertat dins dels principis democràtics de convivència.
  • La formació en el respecte de la pluralitat lingüística i cultural d’Espanya.
  • La formació per a la pau, la cooperació i la solidaritat entre els pobles.
  • La preparació per a participar activament en la vida social i cultural.
  • La capacitació per a l’exercici d’activitats professionals.
  • La formació personalitzada, que propiciï una educació integral en els coneixements, destreses i valors morals dels alumnes en tots els àmbits de la vida, personal, familiar, social i professional.
  • La participació i col·laboració dels pares o tutors a fi de contribuir al millor assoliment dels objectius educatius.
  • L’efectiva igualtat de drets entre els sexes i el rebuig a tota mena de discriminació i el respecte a totes les cultures.
  • El desenvolupament de les capacitats creatives i de l’esperit crític.
  • El foment dels hàbits de comportament democràtic.
  • L’autonomia pedagògica dels centres, que ens dóna la possibilitat de concretar les finalitats i objectius educatius i l’activitat investigadora dels professors.
  • L’atenció psicopedagògica i l’orientació educativa i professional.
  • La metodologia activa que asseguri la participació de l’alumnat en els processos d’ensenyament-aprenentatge.
  • L’avaluació dels processos d’ensenyament-aprenentatge, dels centres docents i dels diferents elements del sistema.
  • La relació amb l’entorn social, econòmic i cultural.
  • La formació en el respecte i defensa del medi ambient.

Objectius educatius generals

Són els objectius educatius que orienten l’acció educativa de l’escola i són el referent per a l’adaptació dels objectius del currículum de cada etapa escolar.

Per tant, les activitats de TOTES LES ÀREES han d’estar al servei d’aquests objectius. El que avaluem dels alumnes ha de ser el mateix que volem promoure en els objectius.